کمپین بازاریابی 360 درجه چیست ؟
7 آذر, 1402 توسط
کمپین بازاریابی 360 درجه چیست ؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

کمپین بازاریابی 360 درجه چیست؟ اکثر عموم با این مسئله آشنا هستن که در فضای تبلیغات و بازاریابی در هر دو حالت (اینترنتی و حضوری) کسب و کارها با یک روند شبیه به هم نکات لازم را پیش می برند اما می توان مغایرت های تبلیغات و بازاریابی را در همین سایت ها بر اساس نتایجی که هر یک از سایت ها می گیرند مشاهده نمود.

این مورد قابل مشاهده است که با اصول مشابه به هم در انجام تبلیغات، کسب و کارهایی هستند که فقط می توانند تعدادی از مشتریان را به سوی خود بکشانند اما بعضی از کسب و کارها به دلیل فروش حضوری بیشتر می خواهند مشتریان خود را از روش های حضوری جذب نمایند اما همین کسب و کارها نیز برای موفقیت بیشتر و جذب مخاطبان باید بازاریابی و تبلیغات آنلاین را اجرایی نمایند چرا که امروزه دسترسی به مخاطبان در فضای آنلاین بیشتر و راحت تر است.

به بیان دیگر می توان گفت که ارتباطات از طریق فضاهای آنلاین بسیار گسترده تر صورت می گیرد پس برای رسیدن به یک جمع عظیم و گسترده ای از مخاطبان باید روش های بازاریابی از طریق فضای آنلاین را جدی بگیریم.

کمپین بازاریابی 360 درجه چیست؟

کمپین بازاریابی 360 درجه به طوری نام گذاری شده است که هر فرد نام آن را می شنود متوجه امور کلی از آن کمپین شود پس نام این کمپین به طوری تمامی وقایع را آشکار می سازد. کمپین بازاریابی 360 درجه یک کمپین کامل، کاربردی و به تمام معناست که هر کسب و کار با هدف بهتر دیده شدن و انتقال پیام ها به مخاطبان با طیف گسترده از آن استفاده می کنند. در این روش مخاطب در هر نقطه جغرافیای که حضور دارد پیام شما را دریافت کرده و در یک مدت زمان مشخص با شما در ارتباط خواهد بود این کمپین همانطور که در متن بالا عنوان نمودیم یک کمپین کامل در چرخه خرید مشتریان است. چراکه از کلیه  ابزار های لازم در این کمپین استفاده می شود لازم به ذکر است که بگوییم نکاتی در این کمپین باید مورد متوجه قرار گیرد که اثربخشی جالبی دارند و آن این است که در کمپین بازاریابی 360 درجه ما هرگز به آنلاین یا آفلاین بودن رسانه ها توجه نخواهیم داشت و جهت رساندن پیام خود به مشتریان روند تکرار را در دستور کار قرار می دهیم به طوری که پیام مورد نظر ما برای مخاطبان تا باقی ماندن در ذهن آنان مدام تکرار شود. یک مورد مهم در استفاده از این کمپین را می توان زمانی مشاهده نمود که یک کسب و کار محصول جدیدی را آورده است و برای شناساندن آن محصول و همچنین وجود محصول به مخاطبان خود اطلاع رسانی نمایید. 

به چه دلیل باید از کمپین بازاریابی 360 درجه در کسب و کارهای خود استفاده نماییم؟

پس از آن که توضیحات بالا در خصوص آشنایی با کمپین بازاریابی 360 درجه را مطالعه نمودید باید از چرایی استفاده این کمپین و همچنین زمان به کار بردن آن در کسب و کارها را بدانید ابتدا باید بگوییم که این کمپین همانطور که اثر بخشی فوق العاده ای برای کسب و کارها دارد در صورت اجرا شدن هزینه بالایی خواهد داشت پس باید در موارد خاص در کسب و کار خود از این کمپین استفاده نمایید و شگفتی فوق العاده ای را در نتایج به دست آورید شاید با خواندن این جملات سوالی در ذهن شما نقش ببندد و آن سوال این باشد که به چه دلیل ما از کمپین 360 درجه استفاده می کنیم موارد زیر پاسخ این سوال را به شما یاداور می شوند. 

1. تثبیت و تغییر جایگاه برند

یک برند زمانی که در بازار در حال فعالیت است کلیه تلاش خود را جهت ماندگار شدن در ذهن مشتریان و تثبیت جایگاه خود در دید آن ها انجام می دهد پس از این رو تمامی برند های موجود در بازار از هر روشی برای خاص و جذاب بودن جهت جلب توجه مشتریان به کار می گیرند. چرا که فقط این عمل موجب پیروزی آن ها در رقابت با سایر رقبای خود در بازار می گردد. در این حالت باید بدانید که استفاده نمودن از کمپین 360 درجه نیز همان کارایی را برای کسب و کارها دارد چرا که این کمپین از کلیه ابزارهای تبلیغاتی جهت انتقال پیام های شما به گوش مخاطبان استفاده می کنند. پس برای تکان دادن جایگاه خود و بالا آوردن برند خود از نگاه مشتری به شکلی خاص باید از این کمپین بهره مندی کامل را برد و ذهنیت مخاطبان را با کمک کمپین 360 درجه به شکلی خاص تغییر داد. 

کمپین بازاریابی 360 درجه چیست؟

2. معرفی محصولات جدید

در متن بالا به این مورد اشاره داشتیم که در زمان آوردن یک یا چند محصول جدید برای برند خود می توانید از این کمپین استفاده کرده و این گونه وجود این محصول را برای کلیه مشتریان یاد آور شوید شما می توانید در این حالت محصول خود را با خصوصیت های که دارد به مشتریان بشناسانید در مواردی نظیر کم فروش بودن محصولات و همچنین شناخته نشدن آن ها توسط مشتریان از این مورد پیش آمده استفاده نموده و بهره ی لازم را از این طریق ببرید. با توجه به خصوصیات هر محصول در این روش می توانید ذهنیت یک مخاطب نسبت به آن محصول را تغییر داده و فروش چند برابری از آن محصول را به دست آورید.

3. برند سازی مجدد 

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که به علت های متفاوت نظیر حضور داشتن در یک فضا فروش جدید فعالیت کردن با یک نام جدید و.... اقدام به برند سازی مجدد می کنند. برای انجام تمامی موارد بالا باید ابتدا کلیه عوامل را به گوش مشتریان خود رسانده و آن ها از تصمیم خود آگاه نمایید در این حالت چه چیزی بهتر و کارآمدتر از استفاده کمپین بازاریابی 360 درجه است. زمانی که ما در کسب و کار خود تغییر ایجاد نماییم این تغییر باعث ایجاد تغییراتی در شرایط قبلی مشتریان می گردد، پس لازم است کلیه این موارد را که به نفع مخاطب نیز قرار است تغییر نمایید به اطلاع آن ها برسانیم. این عمل در وفادار ساختن مشتری نسبت به برند جدید خود کمک بسیاری می کند. 

کمپین بازاریابی 360 درجه یک دایره کامل است؟

360 درجه از تمام جهات یعنی همان کامل بودن در استفاده از ابزار های تبلیغاتی و نتایج مطلوب است نام گذاری این کمپین نیز به دلیل استفاده ی این کمپین و سپس رسیدن به نتیجه ی درخشان انجام شده است. 

استفاده از کمپین 360 درجه بازاریابی به چه شکلی است؟

یک سوال مهم در استفاده از کمپین 360 درجه همین است که باید یک کسب و کار از نحوه چگونگی پیاده سازی آن در کسب و کار خود و انتقال دادن پیام های مورد نظر به مخاطبان آگاه گردد. لازم به ذکر است که در پیاده سازی این کمپین باید به صورت منسجم و کامل از بخش های بازار یابی استفاده نماییم.

اهمیت داده ها در بازاریابی 360 درجه: کمپین 360 درجه یک روش کامل و وسیع در تبلیغات است. پس طبیعی است که در این روش پرداخت هزینه ها بسیار باشد از این رو باید تمام تلاش خود را بکار گرفته و کلیه موارد مرتبط با کسب و کار خود را به خوبی آنالیز نماییم که در انتقال پیام از گیراترین جملات استفاده نماییم و اینگونه در انجام کمپین خود بسیار حرفه ای و موفق عمل کرده ایم. 

روش های مختلف در استفاده از کمپین 360 درجه: در این نوع کمپین زمانیکه ما تصمیم به اجرایی آن می گیریم باید هدف نهایی خود مراحل رسیدن به این هدف و عوامل دیگر که در این راستا دخالت دارند را بررسی نماییم. به دنبال این سخن باید از خود بپرسید که چرا می خواهیم کمپین 360 درجه در کسب و کار ما پیاده سازی شود باید بگوییم که هدف اصلی جهت استفاده از این کمپین رسیدن به یک نرخ بالا در بازگشت سرمایه است. 

از این رو باید از روش های زیر کمک بگیریم؛

ایمیل مارکتینگ: این روش یکی از اثر بخش ترین روش ها در پیاده سازی کمپین 360 درجه است. پس اگر شما کاربرانی را در فضای مجازی برای جذب به مشتری می خواهید باید از این روش استفاده نمایید و باید توجه نمایید تا محتوای ایمیل شما به شکل سفارشی سازی شده ارسال گردد.

پیامک: در ذهن نیمی از افراد اینگونه تلقی شده است که دیگر پیامک زدن قدیمی و منسوخ شده است و یک روش بی اثر است. اما این یک تفکر اشتباه است چرا که اگر بتوانید از یک متن گیرا و محترمانه در ارسال پیام های خود استفاده نمایید خواهید توانست اثر بخشی فوق العاده ی آن را در کسب و کارهای خود ببینید.

راه اندازی سایت: وجود سایت می تواند کمک بسیار بزرگی به شما کند چرا که این عمل امروزه بسیار امروزی و مدرن با یک نتیجه ی عالی در زمان اجرا روبرو است.

تولید محتوا: باید بگوییم با این روش یعنی همان تولید محتوا می توانید با کاربران خود یک ارتباط قوی و همیشگی برقرار نمایید لازم است بدانید که هیچ چیز به اندازه ی یک بازاریابی محتوا با کیفیت و حرفه ای برای کسب و کار شما اثر بخش نخواهد بود پس سعی کنید از این مورد نهایت استفاده را در منتقل ساختن پیام های خود ببرید.

شبکه های اجتماعی: این روش نیز یکی از موارد بسیار مهم در کمپین 360 درجه است. چرا که وجود افراد با تعداد بسیار بالا در این شبکه ها ما را مجاب می کند تا از آن ها برای انتقال پیام خود استفاده نماییم. 

بهینه سازی سایت و سئو: پس از پیاده سازی کردن این کمپین با استفاده از اصول و نکته های لازم افراد به دنبال آن هستند که از طریق کلمه های کلیدی شما را بیابند پس می بایست برروی سایت خود و سئو وقت زیادی بگذارید و با سرمایه گذاری در این مورد و انجام یک صفحه فرود نرخ تبدیل خود را به شکلی چشم گیر افزایش دهید.

تبلیغ های کلیکی: با استفاده از تبلیغات کلیکی شما می توانید جذب مشتری بسیاری داشته باشید چرا که این نوع از تبلیغات را می توان در رسانه های گوناگون بسیاری بکار گرفت و از هر یک از رسانه ها افراد زیادی جهت جمع آوری برای تبلیغات داشت. پس این مورد نیز یک روش موثر است.

تبلیغات مکتوب: این نوع از تبلیغات همانطور که از نام آن مشخص است در مواردی همچون روزنامه، تراکت و..... انجام می گیرد که نتیجه ی به نسبت خوبی برجای خواهد گذاشت چرا که این روش مخاطبان را از دو طریق آنلاین و حضوری مورد هدف قرار می دهد.

کمپین های روابط عمومی: این مورد از کمپین بازاریابی 360 درجه نیز جهت برقراری ارتباط عمیق و گسترده با مشتریان و همچنین شرح کامل هدف کسب و کار برای کاربران مورد استفاده قرار می گیرد. 

حضور در رویدادها و نمایشگاه: به طور کلی باید گفت که نمایشگاه ها در بازه های زمانی کوتاه و با فاصله زیاد برگزار می گردند پس از این رو بازدید بسیاری نیز در همین تایم خواهند داشت. پس بهتر است از این عمل نیز در کمپین 360 درجه خود بکار گرفت.

سخن آخر 

کمپین بازاریابی 360 درجه با توجه به متنوع بودن در روش های استفاده و همچنین کامل بودن از نظر کلی تمام افراد را در رسیدن به موفقیت یاری می کند این کمپین می تواند یک پیام مهم و موثر در یک کسب و کار را به افراد بسیاری در یک بازه زمانی انتقال دهد. و پس از آن کسب و کار را با یک ترافیک ورودی فوق العاده روبرو سازد هرگز تاثیر این کمپین را دست کم نگرفته و برای استفاده از آن به بررسی و تحلیل های مورد نظر در موارد مختلف ذکر شده متن بالا بپردازید. هدف ما از ایجاد این تولید محتوا معرفی کامل این کمپین و همچنین کمک به شما در استفاده از آن بود جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست های خود می توانید با ما ارتباط گرفته و از این طریق توسط مشاوران متخصص ما راهنمایی گردید. از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمودید نیز از شما سپاس گذاریم.

کمپین بازاریابی 360 درجه یک دایره کامل است؟


کمپین بازاریابی 360 درجه چیست ؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 7 آذر, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن