۷ استراتژی تخفیف گذاری اثرگذار برای کسب و کارها
2 آذر, 1402 توسط
۷ استراتژی تخفیف گذاری اثرگذار برای کسب و کارها
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

استراتژی تخفیف گذاری مناسب چگونه است؟ در حال حاضر این مورد را در اطراف خود می بینیم که بسیاری از افراد با اینکه درآمد بالایی دارند باز هم در انجام خرید های خود می خواهند تخفیف بگیرند و باید گفت که بدون هیچ توجه ای به شخصیت یک فرد در جامعه و همچنین کسب و کار او باید برای فروش محصولات تخفیفات ویژه ای نیز به آن ها عرضه نمایید چرا که افراد تخفیف گرفتن را دوست دارند. از این رو باید به سراغ موثرترین نوع انجام تخفیفات در فروش رفته و به کلیات و جزئیات این مبحث ورود نماییم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای متن همراه ما باشید؛

چرا به استراتژی تخفیف گذاری نیاز داریم؟

به جرات می توان گفت در این مبحث بسیاری از افراد که تعداد آن ها نیز کم نیست، حدود ۹۰ درصد صاحبان مشاغل با انجام یک تخفیف ویژه بر روی محصولات خود اینگونه می اندیشند که یک استراتژی ایده آل برای فروش بیشتر خود داشته اند این امر تا حدودی درست است اما در این مسیر باید از انتخاب کردن یک روش درست در انجام استراتژی ها نباید غافل شد و به بیان راحت تر باید اینگونه عنوان نماییم که با برگزیدن یک استراتژی نادرست یک کسب و کار ممکن است به جای موفقیت با مشکل روبرو گردد و اینگونه یک انتخاب غلط در استراتژی ها موجب این امر شود که سود شما در فروش های انجام شده کمتر شود. 

علاوه بر آن برند شما نیز با ارزش پایین در دید مخاطب روبرو گردد، اما از سوی دیگر و عکس این عمل شما می توانید با برگزیدن یک  استراتژی درست در تخفیفات خود فروش خود را چندین برابر افزایش داده و سود بالایی از فروش زیاد خود بدست آورید، در این قسمت از مقاله به انجام چگونگی تخفیفات و همچنین استراتژی های این عمل پرداخته ایم با ما همراه باشید.

بهتر است اینگونه بی اندیشیم که چرا ما تخفیف می دهیم؟ هدف از انجام تخفیفات و پیاده سازی روش های مختلف در این امر چیست؟ تخفیف به این معنا است که ما یک کالا را با قیمت کمتر از روی آن کالا عرضه کرده و این کار را با هدف فروش بیشتر و چند برابری و کسب سود بسیار انجام دهیم.

لازم است تا در این مسیر به نکات مهم آن توجه نمایید نکاتی نظیر اینکه اگر تخفیفات ما به شکل همیشگی باشد سود به دست آمده از فروش ما بسیار اندک خواهد بود و یک فرد با تفکر این امر که تخفیفات همیشه هستند خرید های خود را به صورت کلی و سریع انجام ندهد و ارزش برند شما نیز اینگونه در بین مخاطبان کم شود.

به چه دلیل می گوییم که استراتژی تخفیفات از اهمیت بالایی برخورداراند؟

شرکت کوکاکولا را می توان به عنوان یک برند ابتدایی در اعمال تخفیفات نام برد، اینگونه تخفیفات لحاظ گردیده هم اکنون به شکل اینترنتی و حضوری بر روی کالا های بسیاری دیده می شود. تخفیف داشتن یک کالا موجب جلب توجه افراد و رضایت آن ها از انجام خرید می گردد زمانی که یک فرد با رضایت و خوشحالی کالایی را خریداری نماید ممکن است برای بار دوم و سوم نیز به شما مراجعه نماید و هیچ چیز بالاتر از این امر نیست پس انجام تخفیفات در صورت خوشحال و راضی نگه داشتن افراد کمک بسیاری می کند تا آن ها را به شما وفا دار سازد.

لازم است بگوییم با یک استراتژی درست در تخفیفات خود می توانیم با حجم زیادی از سفارشات روبرو شویم و در آخر روز یک فروش فوق العاده داشته باشیم.

در این حالت به جرات می توان گفت زمانی که  یک استراتژی تخفیف درست را با خود همراه سازیم می توانیم یک تاثیر فوق العاده بر روی هدف خود که فروش زیاد است ببینیم اما هنگامی که استراتژی ما آنقدر ایده آل نباشد که ما را با مشکل روبرو کند باید منتظر یک نتیجه ضعیف با فروش پایین باشیم.

مزیت ها و معایب قیمت گذاری تخفیفی کدامند؟

اعمال نمودن یک تخفیف ویژه در یک دوره موجب فروش بالا مشتریان می شود، لازم به ذکر است که باید در کسب و کار خود این جمله رو فراموش نکنیم که تخفیف دادن و تخفیف گرفتن یک نوع معامله دو طرفه است در این راستا فردی که محصول تخفیف داری را خریداری می نماید پول کمتر پرداخت کرده و فردی که تخفیفات ویژه ای بر روی کالا های خود لحاظ نموده است  فروش بیشتری خواهد داشت.

مزیت های قیمت‌ گذاری تخفیفی به شرح زیر هستند؛

  1. انجام تخفیف‌ ها علاوه بر رضایت کامل مشتریان فعلی به جذب مشتری جدید نیز کمک بسیاری می کند.
  2. اعمال نمودن تخفیفات می توانند یک راه عالی جهت ارائه پیش فروش محصولات را فراهم نمایند.
  3. تخفیفات موجب ایجاد بیشتر برند بین مخاطبان می‌ گردد.

جهت تاثیر و اهمیت این موضوع لازم است تا به صورت مجدد لحاظ نماییم که اگر تخفیفات ما به شکل همیشگی ادامه پیدا کند مشتریان به این شرایط عادت داده اید و اینگونه هیچ یک از مشتریان با اعمال تخفیفات کالا های جدید انگیزه ای برای خرید سریع آن ها به شکل کلی نخواهند داشت و اینگونه می شود که شما ارزش برند خود را کم کرده و اعتبارتان نیز به مشکل برخورد می کند. فراموش نکنید که مهم است تا شما چه برنامه ای را چگونه برای تخفیفات خود بکار ببرید چرا که با پیاده سازی یک برنامه ضعیف می توانید برند خود را با یک ضرر بالا روبرو کرده و در نگاه مشتریان نیز یک برند پوچ و کم ارزش باشید.

۷ مورد از رایج ترین و اثر بخش ترین استراتژی های تخفیف جهت افزایش فروش

در انجام استراتژی تخفیف گذاری هفت مورد از روش های رایج موجود است که اگر آن ها را به خوبی درک کنید و به نحوه درست پیاده سازی در آن ها را انجام دهید می توانید با یک نتیجه خوب همراه شوید.

مزیت ها و معایب قیمت گذاری تخفیفی کدامند؟

۱- تخفیف تعدادی: به هر تعدادی که خرید های خود را انجام دهید پول کمتری پرداخت کرده اما خرید های کامل تری انجام داده اید. با انجام تخفیفات به صورت کمی، افراد اینگونه رفتار می کنند که خرید های خود را به شکل عمده انجام دهند. شما می توانید با ارائه کارت های مخصوصی به مشتریان خود اینگونه به آن ها خدمات ارائه دهید که تا یک سقف از خرید می توانند یک محصول را نیز به شکل رایگان دریافت نمایند این عمل موجب انگیزه و خرید بیشتر از سوی مشتریان خواهد شد.

۲- تخفیف فصلی: این نوع از تخفیفات یک نوع مناسب برای تغییر فصل ها و اعمال تخفیفات است تا اینگونه در شروع هر فصل یک فروش عالی تجربه نمایید.

۳- تخفیف درصدی: در این مورد از استراتژی تخفیف گذاری باید مدت زمان را کم و با هدف ایجاد درصد خاصی از تخفیف آن را اجرایی نمایید. اگر انجام اینگونه تخفیفات را با یک درصد غیر معقول و مضر انجام دهید مشتریان همیشگی شما به این عمل پی برده و تنها در زمان تخفیفات درصدی به سمت شما آمده و خرید های خود را نیز در همان مدت انجام خواهند داد.

۴- تخفیف زیانده: در این سبک از تخفیف ها شما به دنبال جذب مشتریان جدید هستید پس باید برای بدست آوردن مشتریان تازه به فکر تخفیف خاص برای محصولاتی که پرفروش هستند و نیاز تمامی مخاطبان هستند که آن ها به طور همیشه نیاز به خرید اینگونه محصولات دارند باشید. بهتر است تا در هر بار انجام تخفیفات محصولات متنوع اما قابل نیاز افراد را در این دسته قرار دهید تا مشتریان به اجبار نیز شده به شما سر زده و از شما خرید نماید اینگونه می توانید فرصت کافی برای وفادار کردن آن ها را نیز داشته باشید.

۵- تخفیف یکی بخر دو تا ببر: در انجام این سبک از استراتژی تخفیف گذاری باید به کلیه موارد توجه کافی داشت به صورتی که باید لحاظ نمایید ما با تخفیف یکی بخر دوتا ببر اقدام به انجام 50 درصد تخفیف نموده ایم.

۶- تخفیف وفاداری: این یک تخفیف فوق العاده برای افراد وفادار به کسب و کارتان و باشگاه مشتریان است، پس باید از این رو انجام این تخفیفات را برای آن دسته از مشتریانی که به آن ها تعلق می گیرد مشخص گردد. به طور مثال شما در این نوع از تخفیفات قادر خواهید بود تا به آن دسته از افراد که خرید های زیادی از شما داشته اند و یا به مدت طولانی عضو باشگاه مشتریان شما هستند بدهید تا با این کار رضایت آن ها را بدست آورده و یک انگیزه برای ادامه انتخاب شما در انجام خرید های خود داشته باشند.

۷- تخفیف عضویت: در این نوع از تخفیفات شما می‌ توانید افراد مخصوصی را انتخاب کرده که عضو باشگاه شما هستند تا به این صورت از آن ها نیز تشکر و قدردانی کرده باشید.

رقابت در برابر استراتژی تخفیف گذاری دیگر کسب و کار ها

در بسیاری از مواقع ما این موضوع را دیده ایم که صاحبان کسب و کار ها نمی خواهند تخفیفی را بر روی کالاهای خود اعمال نمایند اما به شکل اجبار نسبت به سایر رقبای خود که در بازار فعالیت دارند مجبور به تخفیفاتی می شوند تا مشتریان خود را از دست ندهند در چنین موقعی برای این امر که بتوانید سهم بازار خود را نگه دارید این کار ها را انجام دهید:

  1. بهتر است خود را با یک ارزش فوق العاده برابر دانسته و حتی بیشتر از آن نیز نشان دهید.
  2. بهتر است تمام سعی خود را برای اینکه مشتریان یک خرید عالی داشته باشند بکار بگیرید و مشتری مداری را در راس کار خود قرار دهید.
  3. از بهینه‌ سازی نرخ تبدیل جهت فروش بیشتر استفاده نمایید بهتر است به این نکته توجه نمایید که فقط تخفیف‌ دهی برای جذب مشتریان جدید یک راه حل نیست. شما می توانید با پیاده سازی یک برنامه درست فروش خود را بیشتر نمایید.

چگونه بهترین استراتژی تخفیف گذاری را انتخاب کنیم؟

در این راستا باید موارد مهمی بررسی گردد مواردی نظیر اینکه شما باید حتما بدانید فروش شما به چه جهتی زیاد است آیا صرفا فقط برای تخفیفات فروش دارید یا مشتریانی به شما وفا دار هستند که اگر تخفیفات شما کم باشد نیز از شما خرید های خود را انجام دهند.

در این موارد فروش هر نوع محصول از جهت پرفروش بودن یا کم فروش بودن را در نظر بگیرید و بر اساس چنین مواردی تخفیفات خود را اعمال کرده و کالا های خود را نیز بر اساس این موارد شارژ نمایید این عمل شما را در فروش بالا محصولات کمک کرده و با شارژ محصولات پرفروش تجربه افزایش چند برابری فروش را خواهید داشت.

ایده های تخفیف در قیمت‌ های محصولات

بهتر است برای اعمال تخفیفات مناسب ها را در نظر بگیرید به گونه ای که در روز مادر، روز پدر، عید نوروز یا دیگر مناسبت های این‌ چنینی تخفیفات ویژه ای لحاظ نمایید و اینگونه این روز را گرامی دانسته و مشتریان خود را خوشحال کرده و همچنین از طرفی فروش خود را نیز بیشتر نمایید.

بهتر است مدل تخفیفات و هدایای غیر منتظره را نیز در بعضی از مواقع ها برای کسب و کار خود در نظر بگیرید این امر موجب رضایت افراد و خرسندی آن ها می شود. این هدایا ممکن است کوچک باشند اما دل مخاطب را برای وفادار ساختن آن ها بدست می آوردند.

چرا به استراتژی تخفیف گذاری نیاز داریم؟

۷ استراتژی تخفیف گذاری اثرگذار برای کسب و کارها
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 2 آذر, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن