اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟
21 دی, 1402 توسط
اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است


اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟ اینگیجمنت ریت چیست؟ میزان تعاملی که مخاطبان در شبکه های اجتماعی با محتوا های شما دارند را اینگیجمنت ریت می گویند که از اهمیت بالایی نیز برخوردار است هر چه نرخ تعامل بیشتر باشد الگوریتم های پلتفرم مورد نظرتان نیز ارزش بیشتری برای شما قائل خواهد بود لذا در نظر داشته باشید که اینگیجمنت ریت از مزایای بسیاری نیز برخوردار است و شما می توانید نرخ تعامل خود را افزایش دهید. 

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت اینستاگرام چیست؟ 

مشارکتی که مخاطبان شما با انواع محتوا های که شما در اینستاگرام به اشتراک می گذارید اینگیجمنت می نامند. پس بر این اساس اینگیجمنت ریت یا نرخ تعامل مخاطبانی که از بین کل فالوور های شما با محتوای که در فضای اجتماعی منتشر کرده اید ارتباط و مشارکت داشته اند. پس باید بدانید که به دلیل اهمیت بالا در الگوریتم های جدید اینستاگرام فقط محدود به لایک و کامنت و تعداد بازدید کنندگان پست ها نیست زیرا هشتگ ها، تعامل در استوری ها و مشارکت کردن در IGTV نیز اهمیت زیادی دارد.

اهمیت اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟

باید بدانید که نرخ تعامل برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا به شما نشان می دهد به واسطه آن هدف اصلی که حضور در شبکه های اجتماعی تکمیل شده است و مشخص می کند که چقدر محتواهای جذابی به اشتراک گذاشته اید و چه تعداد مخاطبان را با محتوا های خود درگیر کرده اید و توانسته اید با آن ها ارتباط و تعامل دو طرفه برقرار کنید. و از طرفی دیگر KPI به ما کمک می کند تا بتوانیم بهتر در فید مخاطبان به چشم بیاییم. پس اگر هر چقدر تعداد بازدید کننده ها در لایک، کامنت و استوری های ما پایین باشد لذا به ما نشان می دهد که در برنامه های ارتباطی خود و تبلیغات موفق عمل نکرده ایم و ترافیک ورودی به سایت، آگاهی از برند و میزان فروش محصولات نیز راضی کننده نخواهد بود.

محاسبه نرخ تعامل یا اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟

همانطور که نرخ تعامل از اهمیت بالایی برخوردار است محاسبه آن در اینستاگرام نیز کار آسانی نیست بیشترین مواردی که در نرخ تعامل اهمیت بالایی داشته تعداد لایک، کامنت و بازدید کنندگان استوری، پست ها بوده اما برخی معتقدند امکان تقلب کردن در اینکار بالاست لذا نمی توان آن را ملاک دانست پس به همین دلیل موارد مختلفی برای محاسبه اینگیجمنت ریت وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم؛

1. نرخ تعامل براساس تعداد دنبال کنندگان؛

ساده ترین روش حساب کردن نرخ تعامل که کاربرد بالایی نیز دارد محاسبه کردن لایک و کامنت های یک پیج کاربری است که باید تعداد فالور های حساب شده را در عدد 100 ضرب کنیم. پس از آنجایی که حساب کردن لایک، کامنت و فالوور یک اکانت عمومی کار راحتی است لذا شما می توانید از این روش ساده برای محاسبه استفاده کنید.

2. نرخ تعامل براساس نمایش؛

در این روش شما باید به جای تعداد فالوور ها در نرخ تعامل تعداد نمایش ایمپرشن را حساب کنید. در این روش فرمول محاسبه مثل روش قبلی است ولی یک تفاوت دارد که به جای تعداد کل دنبال کنندگان شما باید تعداد نمایش یا ایمپرشن را حساب کنید. تعداد نمایش ها دقیق تر و بهتر از حساب کردن کل فالوور است و این روش به شما کمک می کند تا نتیجه بهتری بگیرید.

3. نرخ تعامل براساس تعداد ذخیره شدن؛

این روش نیز مانند روش قبلی است که ما براساس ایمپرشن عمل می کنیم ولی یک تفاوت دارد که به جای حساب کردن تعداد لایک و کامنت باید تعداد ذخیره شدن پست ها را نیز اضافه کنیم. این روش نیز مانند روش قبلی به ما نتیجه مطلوبی می دهد لذا در این روش نیز نتیجه با روش قبلی تفاوت چندانی ندارد اما تعداد لایک و کامنت های یک پست بیشتر از ذخیره کردن پست ها است.

عوامل تاثیرگذار اینگیجمنت اینستاگرام

برای افزایش تعامل و مشارکت کردن مخاطبان با پست های شما راه های مختلفی وجود دارد که اگر هر چه بهتر بتوانید از آن ها استفاده کنید بدون شک نرخ تعامل شما افزایش بیشتری خواهد داشت و به شما کمک می کند نتیجه بهتری دریافت کنید.

محتوای ارزشمند و کاربردی؛ شما باید تلاش کنید تا همیشه برای مخاطبان خود محتوای جذاب و کاربردی در نظر داشته باشید پس نباید با محتوا های تکراری باعث آزار مخاطبان شوید لذا باید با پست های خلاقانه کاری کنید تا مخاطبان به عنوان منبع موثقی محتوا های جذابی را از شما دریافت کنند و دنبال کنندگان همیشگی شما باشند.

اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟

تعامل دوسویه؛ شما باید ارتباطی دو طرفه با مخاطبان خود برقرار کنید و نظرات آن ها را بپرسید اگر می خواهید پیج شما رشد کند پس نباید سوالات مخاطبان خود را بدون جواب بگذارید لذا شما باید حواس تان باشد وقتی پستی را در صفحه خود منتشر می کنید 30 دقیقه بعد به کامنت ها جواب بدهید تا تعداد دنبال کنندگان شما افزایش پیدا کند لذا بها دادن به مخاطبان باعث می شود آن ها ترقیب به دنبال کردن تمام پست های شما باشند.

سرگرم کننده باشید؛ شما باید این را بدانید که افراد بسیاری در اینستاگرام به دنبال سرگرم شدن هستند پس باید تلاش کنید تا استور ها، محتواهای جذاب و سرگرم کننده در اختیار مخاطبان خود بگذارید.

کپشن ها را کنترل کنید؛ این را یادتان باشد که باید معمولا کپشن های کوتاهی برای پست های خود انتخاب کنید ولی اگر موضوعی انتقادی داشتید بهتر است به دنبال کپشن طولانی باشید لذا اینکار باعث می شود مخاطبان وقت بیشتری را در صفحه شما بگذارند و باعث شود درگیر شما بمانند.

پیام دایرکت و خوش آمد گویی؛ پیام های خوش آمد گویی در دایرکت و کامنت های شما نیز می تواند تاثیر خوبی در نرخ تعامل داشته باشد و اینکار باعث می شود تعداد دنبال کنندگان شما افزایش پیدا کند.

برنامه های چالشی و مسابقه؛ اگر دقت کرده باشید اکثر مخاطبان مسابقه و برنامه های چالشی را دوست دارند پس شما باید تلاش کنید تا با برنامه های چالشی طیف زیادی از کاربران خود را درگیر کنید تا افراد بیشتری مشارکت داشته باشند.

استراتژی هشتگ؛ استفاده کردن از هشتگ ها نیز باید کاملا اصولی باشد لذا شما باید هشتگ های اصولی و درست را برای پست های خود انتخاب کنید به یاد داشته باشید که استفاده از تعداد هشتگ های زیاد نمی تواند برای شما مفید باشد. 

تگ کردن دیگران؛ اگر شما پست های را منتشر کردید که اکانت های دیگری نیز با پست های شما مناسبت داشت می توانید آن ها را زیر پست خود تگ کنید این کار باعث می شود دنبال کنندگان شما بیشتر شود و باعث افزایش فالوور در صفحه خود می شوید.

عوامل تاثیرگذار اینگیجمنت اینستاگرام


اینگیجمنت اینستاگرام کجاست ؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 21 دی, 1402
به اشتراک گذاری پست
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن