راهنمای کامل ورود به پورتال صندوق رفاه دانشجویی
27 اسفند, 1401 توسط
راهنمای کامل ورود به پورتال صندوق رفاه دانشجویی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

پورتال صندوق رفاه دانشجویی یعنی چه؟ برای شرح کامل از این موضوع به یک تعریف کلی و کوتاه بسنده می کنیم؛ به سامانه آنلاینی که جهت ارائه خدمات مالی به دانشجویان طراحی گردیده است گویند‌. افراد مورد نظر می توانند با مراجعه نمودن به پورتال صندوق رفاه دانشجویی bp.swf.ir از امکانات مختلف این سامانه بهره لازم را ببرند از جمله امکانات مهم پورتال صندوق رفاه دانشجویی ارائه نمودن وام های دانشجویی است.

در حل حاضر اکثر فعالیت ها مورد ارتباط با دانشگاه‌، از طریق اینترنت انجام می‌ گیرد. بسیاری از دانشگاه‌ ها نظیر؛ دانشگاه‌ های سراسری، آزاد و پیام‌ نور سامانه‌ های را طراحی کرده‌ تا دانشجویان به راحتی هر چه تمام تر  بتوانند نیاز های خود را برطرف نمایند. یک مورد از سامانه‌ های دانشجویی که وزارت علوم برای دانشجویان تدارک دیده‌ است، پورتال صندوق رفاه دانشجویی bp.swf.ir است.

منظور از صندوق رفاه چیست؟

صندوق رفاه، در حقیقت یک نهاد با مزایا و امکانات فراوان برای دانشجویان است همچنین این صندوق برای ارائه تسهیلات دیگر در خصوص مواردی که در طول ترم در اختیار دانشجویان قرار می‌ گیرد است. افرادی که می خواهند برای وام های دانشجویی اقدام نمایند می توانند با ارائه مدارک از صندوق رفاه وام دانشجویی را تهیه کنند.

سایت ساز

همان طور که پیش تر نیز عنوان نمودیم آدرس پورتال صندوق رفاه دانشجویی به نشانی bp.swf.ir است که کلیه امور مربوط به ثبت نام، درخواست، پیگیری و پرداخت وام های دانشجویی در آن انجام می گیرید.

پورتال صندوق رفاه دانشجویی bp.swf.ir

وزارت علوم نیز جهت حمایت های مالی از دانشجویان، یک سازمان را تشکیل داده است که تسهیلات مالی به دانشجویان ارائه می کند. در همین راستا می توان گفت که صندوق رفاه دانشجویی، نیز یکی از همین سازمان‌ ها است که زیر مجموعه وزارت علوم است. وظیفه اصلی این سازمان اینگونه است که باید تهسیلات مالی را برای دانشجویانی که مشغول تحصیل هستند فراهم نماید.

در هر سال تحصیلی دانشجویان بسیاری هستند که جهت دریافت نمودن وام‌ های دانشجویی به پورتال صندوق رفاه دانشجویی مراجعه می‌ کنند. این سازمان به منظور ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌ تر به دانشجویان، سامانه‌ آنلاین را ایجاد نموده است که دانشجویان می‌ توانند با استفاده از این سامانه درخواست دریافت تسهیلات و وام دانشجویی بدهند.

در این سامانه یک بخش با نام پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir موجود است، که به شکل  اختصاصی جهت حل کردن موارد مختلف در خصوص امور دانشجویان طراحی گردیده است. با توجه به اینکه این پورتال اختصاصی موجود است دیگر هیچ احتیاجی به مراجعات حضوری برای پیگیری روند دریافت وام و تسهیلات خود نیست و می توانند دانشجویان از این طریق پیگیری های خود را در خصوص وام مورد نظر انجام دهند.

با توجه به وجود پورتال صندوق رفاه دانشجویی بسیاری از امور دانشجویان برای دریافت تسهیلات و ثبت نام وام دانشجویی بسیار راحت تر شده است. متقاضیان برای استفاده از خدمات این پورتال، باید به آدرس اینترنتی bp.swf.ir مراجعه کنند. دانشجویان قادر هستند تا با مراجعه به این سامانه و با استفاده از اطلاعات دانشجویی خود، اطلاعات لازم برای دریافت وام را کسب نمایند.

استفاده کردن از خدمات این سامانه، برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکترا مجاز است. اما قبل از هر چیزی دانشجویان باید به این مسئله توجه داشته باشند که برای استفاده از خدمات متنوع پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir، لازم است که ابتدا در این سامانه ثبت‌ نام خود را انجام دهند.

نحوه ثبت نام در پورتال صندوق رفاه دانشجویی

صندوق رفاه دانشجویان خدمات بسیاری را به دانشجویان در سراسر کشور  ارائه می‌ کند. دانشجویان می‌ توانند در چهار مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از خدمات این صندوق بهره‌ مندی لازم را ببرند.

نحوه ثبت نام در پورتال صندوق رفاه دانشجویی

دانشجویانی که تمایل دارند از تسهیلات متعدد این صندوق استفاده کنند باید حتما در این سامانه ثبت‌ نام کنند. در غیر این صورتی هرگز دانشجویان، نمی‌ توانند وارد این سایت شوند و از خدمات مختلف آن استفاده نمایند.

جهت ثبت‌ نام در پورتال صندوق رفاه دانشجویان، ضروری است که دانشجویان از اطلاعات شخصی‌ خود در سایت صندوق رفاه دانشجویی استفاده نمایند.

در قدم ابتدایی جهت ثبت‌ نام در پورتال صندوق رفاه دانشجویان، باید از طریق مرورگر ها وارد سایت bp.swf.ir شوید.

پس‌ از مراجعه به این سامانه هنگامی که از قبل در این سامانه ثبت‌ نام نکرده اید، باید گزینه ثبت‌ نام دانشجویان جدید را انتخاب کنید.

بعد از کلیک کردن این گزینه شما به صفحه دیگری وارد می‌ شوید که در این صفحه می بایست اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. ذکر این نکته نیز ضروری است که در  قسمت ثبت‌ نام فقط می توانید از ساعت هشت صبح تا چهار بعد از ظهر وارد شوید پس اگر شما تمایل به ثبت‌ نام در این سامانه هستید، باید در این ساعات‌ به سایت مراجعه کنید.

در صورتی‌ که در قدم ابتدایی کد ملی و تاریخ تولد شما تایید گردید باید، در قدم بعدی شما اطلاعات مختلفی از خود را وارد سایت نموده و کلیه موارد لازم برای تکمیل شدن فرم را پر کنید. پس‌ از وارد کردن این موارد و تایید این اطلاعات، ثبت‌ نام شما در پورتال صندوق رفاهی دانشجویان کامل می‌ گردد.

بعد از کامل شدن اطلاعات خود در این سامانه و ثبت‌ نام در آن، می‌ توانید با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبورتان از خدمات متنوع این پورتال بهره‌ مندی کافی را ببرید.

جهت وارد شدن به این سامانه آنلاین، می بایست ابتدا با استفاده از مرورگر به آدرس اینترنتی bp.swf.ir وارد شده و پس از آن باید موارد لازم که سامانه از شما در خصوص اطلاعاتتان می خواهد را پر کنید تا بتوانید وارد پورتال دانشجویی صندوق رفاه bp.swf.ir شوید.

همچنین بعد از این مراحل می توانید با شناسه کاربری و رمز عبوری که در هنگام ثبت ‌نام ایجاد کرده اید وارد پورتال صندوق رفاه دانشجویی شوید.

کاربران گرامی جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست های خود به سایت چیتاک مراجعه نمایید

نرم افزار حسابداری


راهنمای کامل ورود به پورتال صندوق رفاه دانشجویی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 27 اسفند, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن