بهترین سایت ساز برای طراحی سایت
1 بهمن, 1401 توسط
بهترین سایت ساز برای طراحی سایت
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در حال حاضر وردپرس را می‌توان یکی از بهترین CMS (سیستم مدیریت محتوا) دانست که امروزه کاربران اکثرا از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله تلاش داریم با هرآنچه قبل از طراحی سایت با وردپرس به عنوان بهترین سایت ساز نیاز هست بدانید را در خدمت شما بگذاریم.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک نرم‌افزار منبع باز، سرویس‌ساز، بهترین سایت ساز و مدیریت محتوا در جهان است که کاربران زیادی برای طراحی سایت از آن استفاده می‌کنند. در حقیقت این نرم‌افزار در دنیای امروزی به منبع درآمدی برای طراحان سایت تبدیل شده و به راحتی می‌توان از آن کسب درآمد کرد.

منبع باز بودن وردپرس سبب می‌شود که شما به کدهای آن دسترسی داشته باشید؛ به همین دلیل می‌توانید بدون هیچ دانش و شناختن زبانی، طراحی سایت خود را به آسانی و با حداقل هزینه بر روی آن انجام دهید.

وردپرس برای اولین بار در سال ۲۰۰۳ انتشار یافت. در آن زمان به صورت نسخه محدودتری از آن وجود داشت. حدود دو سال بعد از انتشار، این نرم‌افزار محدودیت را کنار گذاشت و به عنوان یک نرم‌افزار متن باز فعالیت می‌کرد. همین امر سبب شد که کاربران زیادی برای استفاده از آن ترغیب شوند.

بهترین سایت ساز برای طراحی سایت

وردپرس به عنوان بهترین سایت ساز ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و امکانات بی‌شماری را در اختیار کاربران و طراحان سایت قرار می‌دهد که در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم.

۱. رایگان بودن

مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی و مزیت وردپرس، رایگان بودن آن است. یعنی شما می‌توانید صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس را بدون اینکه هزینه‌ای بابت استفاده از این نرم‌افزار پرداخت کنید، انجام دهید.

لازم به ذکر است که اکثر سرویس‌های سایت‌ساز و نرم‌افزارهای مشابه، در ازای دریافت هزینه مشخصی اجازه طراحی سایت را به شما می‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که کاربران بیشتر به استفاده از وردپرس که یک سیستم رایگان است ترغیب شوند.

بهترین سایت ساز

۲. منعطف بودن

در وردپرس به عنوان بهترین سایت ساز به راحتی می‌توانید از افزونه‌ و قالب‌های مختلف برای طراحی سایت خود استفاده کنید. این مسئله انعطاف پذیری بالای وردپرس را نشان می‌دهد. منعطف بودن این سرویس سایت‌ساز باعث می‌شود که شما با استفاده از افزونه و ابزارهای مدیریتی مختلف، هم طراحی سایت را به شکل راحت انجام دهید و هم بتوانید مدیریت بهتری را بر روی سایت خود داشته باشید.

۳. سادگی در استفاده

استفاده از WordPress بسیار راحت است و تمامی افراد (حتی افرادی که تا به حال از آن استفاده نکردند) به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. یکی دیگر از دلایلی که موجب محبوبیت بیش از پیش وردپرس می‌شود، همین سادگی در استفاده کردن از آن است.

شما نمی‌توانید یک سرویس‌ساز به غیر از وردپرس پیدا کنید که کار کردن با آن تا این اندازه راحت و بدون دردسر باشد.

کاربردهای وردپرس

وردپرس کاربردهای مختلفی در ساخت سایت، وبلاگ و فروشگاه‌های اینترنتی دارد که قبل از صحبت درباره طراحی سایت وردپرسی، بد نیست با آن‌ها آشنا شویم.

۱. ساخت سایت‌های مختلف

با استفاده از وردپرس می‌توانید سایت‌های مختلف شرکتی، سایت‌های مربوط به ارائه نمونه کار و دیگر سایت‌های مورد نیاز را بسازید. البته توجه داشته باشید که برای هر کدام از این سایت‌ها علاوه بر هاست وردپرس باید از قالب‌های مخصوصی را استفاده کنید و بدون شک فرآیند ساخت سایت شرکتی و دیگر سایت‌ها با یکدیگر متفاوت خواهند بود.

اگر فریلنسر هستید و قصد دارید نمونه کار خود را به کارفرماهای مختلف نشان دهید، می‌توانید از بهترین سایت ساز برای نشان دادن نمونه کارها کمک بگیرید. از آن‌جایی که مدیریت محتوا در وردپرس کار راحتی است، در مدیریت وبسایت مشکلی نخواهید داشت.

۲. ساخت فروشگاه اینترنتی

شما می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به صورت اینترنتی به فروش برسانید. توجه داشته باشید که با وردپرس به راحتی می‌توانید صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

در بسیاری از سایت‌ساز‌ها و نرم‌افزارهای مشابه وردپرس، شما باید برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی و حتی مدیریت آن هزینه‌های مشخصی را به ارائه دهنده مورد نظر پرداخت کنید.

در واقع ساخت یک فروشگاه اینترنتی فقط با نصب یک افزونه در وردپرس صورت می‌گیرد. با نصب این افزونه، وبسایت شخصی شما تبدیل به یک سایت فروشگاهی خواهد شد و به راحتی می‌توانید محصولات خود را در آن به فروش برسانید.

بهترین سایت ساز فروش

۳. ساخت وبلاگ

وردپرس برای ساخت وبلاگ شخصی گزینه معقولی به نظر می‌رسد. از آن‌جایی که در وبلاگ‌ها مطالب به صورت مداوم به‌روز می‌شوند، باید از سیستمی و سرویسی استفاده کنید که مدیریت محتوا در آن راحت باشد.

با توجه به توضیحات بالا، وردپرس بهترین گزینه برای شما خواهد بود زیرا مدیریت محتوا در آن به آسان ترین شکل ممکن انجام می‌شود. شما می‌توانید محتوا را بسیار راحت در وردپرس بنویسید و بر روی وبلاگ خود منتشر کنید. توجه داشته باشید که یک سری افزونه مربوط به انتشار و مدیریت محتوا هم وجود دارد که قادر هستید بر روی وردپرس نصب نمایید.

زبان برنامه‌نویسی وردپرس چیست؟

وردپرس توسط زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته شده است و از دیتابیس MySQL بهره می‌گیرد. البته زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی همچون CSS و HTML نیز بهره گرفته اما توسعه آن با PHP بوده است.

صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس

به طور کلی برای طراحی سایت روش‌های زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که طراحی سایت با وردپرس بسیار راحت‌تر از دیگر روش‌ها از جمله برنامه‌نویسی است و سایت را سریع‌تر راه اندازی خواهید کرد.

برای افرادی که هیچ شناختی با برنامه‌نویسی و طراحی سایت ندارند و می‌خواهند سایتی را طراحی کنند، استفاده از بهترین سایت ساز وردپرس پیشنهاد می‌شود. لازم به ذکر است که طراحی سایت با وردپرس نیازی به پرداخت هزینه ندارد و همانطور که گفته شد، استفاده از این سرویس کاملا رایگان است. اما اگر بخواهید با استفاده از دیگر روش‌ها سایتی را طراحی کنید، به احتمال زیاد باید هزینه‌هایی را برای استفاده از سرویس‌های مورد نظر بپردازید.

نیازهای اولیه طراحی سایت با وردپرس

برای اینکه بتوانید با استفاده از این سرویس سایتی را طراحی کنید، باید یک سری پیش‌نیازها را داشته باشید. این پیش نیازها دامنه (اسم سایت) و سرور میزبان هستند که می‌توانید با هزینه‌های نسبتا کمی آن‌ها را خریداری کنید.

لازم به ذکر است که نام دامنه، همان نام سایت شما است و باید در انتخاب آن به موضوع و البته خدماتی که ارائه می‌دهید توجه داشته باشید و هم‌خوانی بین این دو مورد را بررسی کنید.

در ابتدا برای طراحی یک سایت نیاز به سرور میزبان با فضای بالا نخواهید داشت و همان سرورهای معمولی با فضای محدود نیز کار شما را پیش خواهد برد. برای خرید سرور یا هاست میزبان، حتما به یک شرکت و ارائه دهنده معتبر مراجعه کنید. پارس پک به عنوان یکی از بهترین ارائه دهنده‌های هاست و سرور در ایران می‌تواند گزینه خوبی برای انجام این کار باشد.

گام اول: ست کردن DNS هاست میزبان و دامنه

گام اول در صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس، ست کردن دی ان اس هاست میزبان و دامنه است. بعد از اینکه هاست میزبان را خریداری کردید، باید وارد پنل دامنه خود در سایت ارائه دهنده شوید و DNS (هنگام خرید هاست به شما داده خواهد شد) هاست را با دامنه ست کنید.

این کار دشواری چندانی ندارد و به راحتی می‌توانید DNS‌های داده شده را در مکان مشخص خود، جای‌گذاری کنید.

گام دوم: دانلود اسکریپت وردپرس فارسی و آپلود آن در هاست

بعد از اینکه DNS هاست و دامنه را ست کردید، وارد سایت وردپرس فارسی شوید و اسکریپت WordPress را دانلود نمایید. سپس فایل دانلودی را در بخش File Manager هاست خود آپلود کنید.

گام سوم: مراجعه به سایت و نصب وردپرس

در گام سوم طراحی سایت با وردپرس، شما باید وارد آدرس دامنه خود شوید و با استفاده از آن برای نصب مرحله به مرحله این سرویس اقدام نمایید. برای نصب WordPress باید یک بانک اطلاعاتی داشته باشید تا این سرویس با آن ارتباط برقرار کند و تمام داده‌های شما بر روی آن بانک اطلاعاتی ذخیره شود. توجه داشته باشید که تمام سایت‌های وردپرسی نیاز به یک بانک اطلاعاتی دارند تا بتوانند اطلاعات خود را بر روی آن ذخیره کنند.

بانک اطلاعاتی همان دیتابیس می‌باشد که اغلب آن را با نام MySQL می‌شناسند. اما دیتابیس انواع مختلفی دارد که بر اساس استراتژی که طراح سایت مد نظر دارد انتخاب می‌گردد.

برای ایجاد بانک اطلاعاتی در پنل‌های cPanel ابتدا باید به MySQL در هاست خود مراجعه کنید. زمانی که به صفحه مورد نظر (php Admin) وارد شدید، باید برای بانک اطلاعاتی خود یک اسم انتخاب و سپس یوزرنیم و پسووردی را تعریف کنید.

سپس نام، نام کاربری (Username) و رمز عبور (Password) را در صفحه نصب وردپرس وارد نمایید. زمانی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید، با پیام موفقیت آمیز بودن عملیات مواجه می‌شوید و وردپرس ارتباط خود را برقرار خواهد کرد. در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد نکرده باشید، با اخطار مواجه می‌شوید و تا زمانی که مشکل را برطرف نکنید این پیام داده خواهد شد.

گام چهارم: وارد کردن اطلاعات سایت

در گام چهارم طراحی سایت با بهترین سایت ساز موجود به بخش وارد کردن اطلاعات سایت خود خواهید رفت تا نصب وردپرس را تکمیل کنید. بعد از ایجاد بانک اطلاعاتی، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن باید اطلاعات سایت را به صورت دلخواه وارد کنید. اطلاعاتی مانند عنوان سایت، شناسه (نام کاربری)، رمز و ایمیل در این صفحه وجود خواهد داشت.

برای وارد کردن عنوان سایت دقت داشته باشید که بهتر است عنوان به صورت مختصر موضوع سایت شما را تعریف کند. پیشنهاد می‌شود که از وارد کردن عنوان‌های غیر مرتبط با سایت خودداری کنید.

در صورتی که تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، وردپرس شما نصب خواهد شد. در همین مرحله، فرایند نصب وردپرس به پایان می‌رسد و سایت شما بر روی آن راه اندازی می‌شود.

البته توجه داشته باشید که این سایت راه اندازی شده به صورت خام خواهد بود و هیچ قالبی بر روی آن قرار ندارد. به همین دلیل ظاهر آن بسیار ساده است و یک محتوا با عنوان سلام دنیا که به صورت پیشفرض در ابتدای سایت‌های ساخته شده به وسیله وردپرس قرار دارد، وجود دارد که بعد از راه اندازی می‌توانید آن را حذف کنید.

بهترین سایت ساز بازاریابی

گام پنجم: ورود به بخش مدیریت و انتخاب قالب

در این مرحله از مقاله باید وارد بخش مدیریت سایت خود شوید و قالبی را برای آن انتخاب کنید. برای ورود به بخش مدیریت باید نام سایت خود را در کادر بالای گوگل وارد نمایید و به انتهای آن عبارت wp-admin/ را اضافه کنید. با سرچ کردن این عبارت، به صفحه‌ای وارد می‌شوید که باید رمز عبور و نام کاربری خود را وارد نمایید.

نام کاربری و رمز عبوری را که از قبل برای سایت انتخاب کردید در کادرهای مربوطه بنویسید تا به بخش مدیریت سایت وارد شوید. در مرحله بعد می‌توانید به مخزن وردپرس بروید و یکی از قالب‌هایی که در آن‌جا وجود دارند را انتخاب کنید.

البته توجه داشته باشید که می‌توانید از سایت‌های فروش قالب و بهترین سایت ساز وردپرس، قالب‌هایی را خریداری کنید که بسیار زیباتر و بهینه‌تر طراحی شده اند. قالب‌های وردپرسی بر روی سایت تم فارست که یک وب‌سایت خارجی است بطور عمده قرار دارند. اما برای استفاده از آنها نیاز به بومی سازی با زبان فارسی و تقویم فارسی و … می‌باشد.

از اینرو برخی شرکت‌های ایرانی چون ژاکت قالب‌ها را بومی‌سازی کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند. اما بدنیست بدانید بر روی سایت تم فارست قالب‌های رایگان نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که برای خرید اغلب قالب‌ها، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید که با توجه به ویژگی‌های آن قالب متفاوت خواهد بود.

گام ششم: ویرایش ظاهر سایت

برای اینکه بتوانید کاربران را در سایت خود برای مدت طولانی نگهدارید، ابتدا باید ظاهر سایت خود را درست کنید. همانطور که می‎دانید اکثر قالب‌های آماده نیاز به یک سری تنظیمات به صورت دستی دارند تا بتوانند با استانداردهای شما مطابقت پیدا کنند.

شما می‌توانید در بخش مربوط به قالب خود در پنل مدیریت سایت، تنظیمات ظاهری قالب در سایتتان را انجام دهید. برای مثال می‌توانید مکان فوترها و ابزارک‌ها را تغییر دهید و بخش مربوط به آخرین مطالب را به سمت راست یا چپ بفرستید.

توجه داشته باشید که در صفر تا صد طراحی سایت بخش‌ ظاهری هم بخشی از طراحی محسوب می‌شود پس این بخش را جدی بگیرید. طراحی و ساخت یک لوگو که نمادی از سایت شما است هم تاثیر زیادی در زیبایی سایتتان خواهد گذاشت. البته توجه داشته باشید که طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای نیازمند هزینه‌های چندین میلیونی است.

در صورتی که نمی‌خواهید هزینه‌های این‌چنینی برای لوگو بپردازید، به سایت‌های آنلاین طراحی لوگو مراجعه کنید و از لوگوهای موجود در آنها یک مورد را برگزینید.

گام هفتم: نوشتن محتوا

اکنون که وبسایت خود را راه اندازی کردید، نوبت به نوشتن محتوا و تولید مطالب جهت جذب ترافیک یا همان کاربر می‌رسد. در واقع برای اینکه وبسایت خود را در گوگل برجسته کنید، باید تولید محتوا انجام دهید و برای آن مطالبی مطابق با استانداردهای سئو بنویسید.

برای نوشتن محتوا می‌توانید به بخش نوشته‌ها در پنل مدیریتی سایت خود وارد شوید و بر روی افزودن محتوا بزنید. سپس به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید محتوا را در کادر مشخص شده بنویسید.

در آن‌جا ابزار بسیار زیادی برای نوشتن وجود دارد و می‌توانید با سایز‌ها و فونت‌های مختلف محتوا را بنویسید.

بهترین سایت ساز ایرانی



بهترین سایت ساز برای طراحی سایت
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 1 بهمن, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن