شرایط دریافت امریه دانش بنیان 140۳ + ثبت نام
6 اسفند, 1401 توسط
شرایط دریافت امریه دانش بنیان 140۳ + ثبت نام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

همانطور که می دانید در حال حاضر اشخاص بسیاری هستند که هیچ تمایل و علاقه ای به خدمت در محیط نظامی ندارند و این امر هیچ راهی جز امریه دانش بنیان ندارد تا جلوی این اتفاق را بگیرند. حال باید افرادی را نیز در نظر گرفت که علاوه بر تمایل نداشتن برای خدمت در محیط های نظامی بنا به علت داشتن مهارتی خاص یا شاغل بودن در شرکت های دانش بنیان و فناوری دوست ندارند که حتی برای یک مدت از کار خود دوری نمایند، بر اساس قانون موجود برای اینگونه از اشخاص نیز اندیشیده شده و یک راه حل جهت داشتن مسیری مشخص و بدون مانع مطرح گردیده است تا این چنین هیچ موردی به عنوان مانع در پیشرفت شخص و حتی کشور وجود نداشته باشد. اینگونه اشخاص قادر هستند تا به عنوان امریه دانش بنیان در شرکت های دانش بنیان مورد تایید خدمت سربازی خود را سپری نمایند.

موارد مهم دیگری که باید بدانید این است که جهت امریه شرکتهای دانش بنیان می بایستی هر دو طرف یعنی هم فرد و هم شرکت شرایط مشخصی را جهت صلاحیت این موضوع داشته باشند.

علاوه بر موارد فوق و داشتن شرایط خاص در قدم بعدی بایستی درخواست امریه شدن داد تا پس از تایید شدن از طرف نیرو های مسلح مشمول جهت سپری کردن خدمت سربازی وارد شرکت می شوند.

امریه دانش بنیان چیست؟

بعضی اوقات نخبه ها و دانش آموخته های کشور، با توجه به نوع تحصیل و تخصص خود، شرکت های متفاوتی را راه اندازی کرده و فعالیت خود را در آن ها شروع می کنند. معمولا با نزدیک شدن به زمان خدمت موسس یا یکی از مهره های کلیدی شرکت، اداره مجموعه بسیار دشوار و یا غیرممکن شده و در اکثر موارد کل مجموعه ورشکست می شود. به همین دلیل و پس از بررسی های فراوان، امریه شرکت های دانش بنیان معرفی شد که به واسطه امریه دانش بنیان، افراد مهم و بنیان گذاران شرکت های دانش بنیان بتوانند طی یک ساز و کار قانونی با امریه دانش بنیان، دوره خدمت خود را در شرکت سپری کرده و علاوه بر گذراندن دوره سربازی خود در امریه شرکت دانش بنیان، فعالیت علمی و اقتصادی شان را ادامه دهند.

افرادی که دارای امریه شرکت های دانش بنیان هستند مثل سایر سربازان، دوره آموزشی را در پادگان سپری کرده و پس از آن، با گرفتن یک نامه به عنوان سرباز در شرکت دانش بنیان مشخص شده برای امریه شرکت دانش بنیان، فعالیت خواهند کرد. یک روش دیگر نیز در امریه سربازی دانش بنیان برای افراد فناور وجود دارد که پروژه جایگزین خدمت نام دارد. در این حالت فرد باید حداقل ۳۰۰ امتیاز کسب کرده و در زمان حداقل ۱۴ ماه و حداکثر ۱۹ ماه، خدمت خود را سپری کند.

شرایط امریه دانش بنیان فرد متقاضی به چه شکل است؟

این شرایط را در متن زیر به صورت کلی مطرح نموده ایم:

  • شخص مورد نظر می بایست فارغ‌ التحصیل مقطع کارشناسی و یا بالا تر از آن باشد.
  • ارسال درخواست امریه شدن در حداقل سه ماه قبل از تاریخ اعزام صورت گرفته شود تا هیچ گونه مشکلی پیش نیاید. 
  • هیچ گونه مهر غیبتی در برگه اعزام فرد مشمول وجود نداشته باشد.
  • فرد مورد نظر می بایست با امتیاز ۸۰ یا بالاتر از آن به شیوه‌ نامه دانش‌ آموخته‌ های فناور برتر از تسهیلات خدمات باشد تا این موارد را دریافت نماید.
  • متقاضی هرگز نمی تواند در یک رشته‌ پزشکی تحصیل کرده باشد.
  • فرد مورد نظر باید به مدت شش ماه حداقل در شرکت دانش‌ بنیان فعالیت خود را انجام داده باشد و بر اساس لیست بیمه فرد امریه شدن لحاظ می شود.

علاوه بر شرایط امریه دانش بنیان برای فرد درخواست کننده، شرکت امریه ‌کننده نیز باید دارای شرایط مشخصی باشد که شامل این موارد است:

  1. داشتن اظهار نامه مالیاتی
  2. عبور از مرز فروش مشخص شده یعنی بیش از صد میلیون تومان بر طبق اظهار نامه مالیاتی.
  3. هر کدام از شرکت ها علاوه بر یک نفر سهمیه امریه دانش بنیان، به ازای هر ۶۰۰ میلیون تومان فروش سالانه، می توانند یک نفر دیگر را نیز به روش امریه جذب کنند.
  4. در ازای هر ده نفر کارمند مشغول به کار در شرکت، امکان جذب یک نفر دیگر به روش امریه دانش بنیان وجود دارد؛
  5. بر اساس تمام این موارد، هر شرکت می تواند سالانه حداکثر سه نفر را به عنوان امریه شرکت دانش بنیان جذب کرده و این ظرفیت فقط برای همان سال قابل استفاده است
  6. شرکت دانش بنیان باید هزینه مربوط سپری کردن دوره آموزشی سرباز امریه دانش بنیان را در همان ابتدای فرایند پرداخت کند؛
  7. حقوق و مزایای سرباز امریه شرکت دانش بنیان مثل خدمات درمانی و تکمیلی، باید بر طبق مقررات ستاد کل نیروهای مسلح باشد و شرکت دانش بنیان پرداخت آن را برعهده بگیرد.

مزایا و معایب امریه دانش بنیان

در جملات نخست می خواهیم به معایب امریه دانش بنیان بپردازیم و در خصوص این عنوان می توان اینگونه سخن گفت که امریه دانش بنیان را بدون هیچ عیبی باید دانست و تنها مشکل کوچک این کار این است که در زمان امریه شرکت حقوقی جز حقوق سربازی برای مشمول در نظر نمی گیرند.

اما باید در خصوص این یک مورد نیز این چنین بدانید که آن یک مورد هم به صورت توافقی است و بسیاری از شرکت ها بر اساس قرارداد های کاری قبلی در پرداخت حقوق و مزایا جدا از آن که فرد سرباز است متعهد هستند. پس باید بدانید که به جز همین یک مورد هیچ عیب دیگری در این امر وجود ندارد.

حال در خصوص مزایای این امر باید این چنین عنوان نمود که یک راهکار عالی برای اشخاصی که علاقه ای به محیط های نظامی ندارند است و  می توانند به راحتی دی یک محیط غیر نظامی و غیر دولتی خدمت نمایند و  اما حیاتی تر از آن این است که فرد مشمول در شغل تخصصی خودش این دوران را سپری می کند و این چنین از شغل خود نیز دور نشده و محیط مورد نظر به گونه ای است که کلیه افراد اعم از همکاران و اطرافیان حتی مدیران شرکت هم سطح و هم سبک او هستند پس برای یک مزیت عالی نیز می توان همین مورد را در نظر گرفت

معافیت سربازی

شما می توانید بر طبق توافق و قرار دادی که لحاظ شده است در ساعت کاری مشخص شده مشغول به کار مورد علاقه خودتان در سمت مورد نظر باشید و در خصوص نحوه مرخصی ها و ساعت کاری مشخص شده، حقوق و... نیز با شرکت مورد نظر به توافق برسید.

مورد بسیار مهمی که باید به آن بپردازیم این است که هر فرد برای استخدام در یک شغل ثابت نیاز به سابقه کاری بالا و تجربه دارد شما با حاضر شدن در این شرکت ها می توانید پس از پایان دوره امریه دارای یک سابقه کاری بالا برای استخدام در شرکت های دیگر و یا انتقال مستقیم از همان شرکت به شرکت بعدی جهت ثبت قرارداد جدید با فضای کاری جدید حاضر شوید.

با توجه به مواردی که در این خصوص بیان شد باید بگوییم که با ورود به شرکت های دانش بنیان امریه جهت سپری کردن خدمت سربازی می توانید اطمینان حاصل نمایید که یکی از بهترین و راحت ترین دوره های سربازی خود را پشت سر گذاشته اید.

شرایط دریافت امریه شرکت های دانش بنیان

اما شرایط خاص که در ابتدای متن نیز به آن اشاره نمودیم:

 دریافت امریه شدن به راحتی و سادگی که می اندیشید نیست. مدیر عامل و رییس هیئت مدیره و کارمندان شرکت های دانش بنیان این اجازه را دارند که امریه شوند اما جهت اینکه این اتفاق رخ دهد می بایستی امتیاز بندی های مشخص شده مشمول با کسب امتیازات لازم مجوز درخواست امریه دانش بنیان در یک میزان باشد تا اجازه ورود به این محیط را به دست آورد.

علاوه بر آن نیاز است تا شرکتی که جهت امریه شدن در آن درخواست داده اید از تعداد پرسنل و گردش مالی سالانه مشخصی برخوردار باشد و برای ورود افراد جدید فضای کافی داشته باشد به بیان دیگر باید بتواند شرایط امریه گرفتن را داشته باشد در غیر این صورت با درخواست شما موافقت  نمی شود.

برای امریه شدن در این شرکت ها می بایست به صورت کامل ۶ ماهه سابقه بیمه کار حداقلی در شرکت های دانش بنیان داشته باشید.

اما صرفا این یک مورد برای امریه شدن کفایت نمی کند چرا که حداقل امتیاز مورد نیاز جهت امریه شدن ۸۰ است که هر فرد به ازای هر ماه سابقه بیمه ۷ امتیاز کسب می کند پس فردی که تمایل به امریه شدن دارد می بایست به مدت یک سال در شرکت دانش بنیان مشغول به کار باشد.

امریه سربازی

علاوه بر آن در زمان شاغل بودن در دیگر شرکت های دانش بنیان به ازای هر یک ماه سابقه بیمه چهار امتیاز را فرد مشمول در یافت می کند تا در نتیجه بتواند با کسب امتیازات بیشتر دوران سربازی را به عنوان امریه دانش بنیان سپری نماید.

یک عامل مشخص در مزیت های امریه شدن این است که اگر شما به عنوان مدیر عامل شرکت دانش بنیان یا حتی رئیس هیات مدیره باشید مزایای بیشتری برای مشمولین دارید و این امر با توجه به وجود سابقه های بیشتر و شرایط شرکت امتیازات موجود ب ای آن ها به صورت توانی یعنی دوبرابر در نظر گرفته می شود پس فرد مدیر عامل به عنوان راس یک شرکت دانش بنیان و تولیدی قادر خواهد بود تا از شانس بسیار بالاتری جهت امریه شدن برخوردار باشد.

اما نکته مهمی که است این است که در کلیه حالت ها رفتن به دوره آموزشی یک امری الزامی است و پس از گذراندن دوره آموزشی که به مدت دو ماه نیز است امریه در شرکت دانش بنیان برای فرد مشمول آغاز می گردد.

شاید بخواهید از مدت این نوع خدمت سربازی نیز اطلاعات کافی داشته باشید که باید بگوییم در این مورد نیز مدت خدمت سربازی هم مانند سایر امریه ها دو ساله است و به هیچ عنوان از هیچ گونه کسری خدمت این نوع امریه نمی شود استفاده کرد.

امریه دانش بنیان

مراحل دریافت امریه دانش بنیان

 پس از آن که مشخص شد شما شرایط و امتیازات لازم برای امریه شدن را دارید لازم است تا در سامانه سینا یا سایت معاونت فناوری ریاست جمهوری درخواست امریه خود را ثبت کرده و منتظر تایید ابتدایی درخواست از سمت سامانه باشید.

سامانه آنلاین ثبت نام به منظور دریافت امریه دانش بنیان:

https://prs.daneshbonyan.ir/session/signin?returnUrl=%2F

پس از آن می بایستی در اقدام بعدی برای تاییدیه پذیرش شرکت در سامانه به همراه دیگر مدارک بارگذاری نمایید تا کلیه مراحل در این خصوص را به درستی پیش برده باشید. این عمل و انتظار برای آن ممکن است تا حدود چند ماه زمان ببرد و بر اساس اعلام خود سامانه ضروری است تا فرد مشمول با حداقل سه ماه قبل از تاریخ اعزام احتمالی اقدام به انجام فرآیند نماید.

پس از آن که مراحل به درستی پیش گرفته شد و  در زمان مشخص انجام گرفت با وجود تاریخ اعزام و داشتن برگه آماده به خدمت اقدام نهایی در ثبت مدارک در سامانه گفته شده انجام می شود.

در مرحله آخر و پس از تایید کامل فرد مشمول قادر است تا جهت استعلام وضعیت قطعی خود به پلیس+۱۰ مراجعه نماید تا اینگونه به بررسی درخواست خود جهت امریه شدن از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام کرده باشد.

در آخر بر اساس تاریخ مشخص جهت اعزام فرد مشمول وارد دوران سربازی خود یعنی همان دوره آموزشی دو ماهه و سپس به شرکت دانش بنیان برای ادامه خدمت خود معرفی می گردد.

این امر را ما به شما کاربران عزیز پیشنهاد می نماییم که کلیه متن این محتوا را قبل از هر اقدامی به درستی مطالعه فرموده و درخواست کلیه شرایط را به دقت بررسی کرد و تا حد المکان با سابقه کار طولانی درخواست خود را آماده و آن را به ثبت رسانید.

 علاوه بر موارد بالا و رسیدگی به آن ها به درستی پیش از هر گونه اقدامی بهتر است با مدیر عامل یا مدیر منابع انسانی شرکت دانش بنیان توافقات و هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

نرم افزار فروش چتاک

شرایط دریافت امریه دانش بنیان 140۳ + ثبت نام
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 6 اسفند, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن