راهنمای کامل نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی
8 اسفند, 1401 توسط
راهنمای کامل
نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در این مقاله کلیه موارد در خصوص نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی عنوان شده است جهت اطلاع کامل از این عنوان تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

در ابتدای مقاله به سراغ یک تعریف کلی از سازمان تأمین اجتماعی ایران رفته و آن را در چند خط شرح داده ایم؛

سازمان تامین اجتماعی ایران یک سازمان بیمه‌ گر اجتماعی عمومی غیر دولتی است. این سازمان، با هدف پوشش اجباری برای بیمه کارگران، حقوق‌ بگیران و پوشش اختیاری صاحبان حرف و مشاغل دولتی و آزاد ایجاد شده است.

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی از جمله کار فرمایان، مشاغل آزاد و یا اختیاری می توانند جهت استفاده از خدمات غیر حضوری این سازمان و نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی در سایت samt.tamin.ir یا همان portal.tamin.ir ثبت نام نموده و پس از نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی با نام کاربری و گذر واژه خود از خدمات ارائه شده در پرتال تامین اجتماعی به صورت اینترنتی استفاده نمایند.

سازمان تامین اجتماعی

با توجه به اینکه بستر های مناسبی از سوی سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات الکترونیک به بیمه شدگان این سازمان فراهم گردیده است، سازمان تامین اجتماعی اقدام به راه اندازی پرتال تامین اجتماعی کرده است. کلیه افرادی که قصد استفاده از خدمات بیمه ای خود به صورت غیر حضوری و اینترنتی را دارند، می توانند به سایت portal.tamin.ir وارد شوند و از خدمات قابل ارائه در این پرتال استفاده نمایند.

با توجه به اینکه، شاید برخی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی و همچنین خدمات این پرتال که به صورت غیر حضوری است آشنایی نداشته باشند، در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه ورود و ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی و خدماتی که در این سایت ارائه شده است را برای کاربران بیان کنیم.

نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی portal.tamin.ir

بیمه شدگان سازمان بیمه تامین اجتماعی از جمله کارفرمایان و یا بیمه شدگان مشاغل آزاد و یا اختیاری می توانند نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی طبق مراحلی که در ادامه آورده شده است وارد این پرتال شده و از خدمات اینترنتی که این سازمان در این پرتال در اختیار کاربران خود قرار داده است استفاده نمایند. در ادامه نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی با راهنمای تصویری آورده شده است.

بیمه شدگان می بایست جهت ورود به پرتال تامین اجتماعی وارد مرورگر اینترنتی خود شده و آدرس اینترنتی portal.tamin.ir و یا نشانی اینترنتی samt.tamin.ir را جستجو نمایند.

نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی

نکته : آدرس اینترنتی portal.tamin.ir و یا نشانی اینترنتی samt.tamin.ir هر دو کاربران را به پرتال تامین اجتماعی هدایت می کنند.

پس از ورود به لینک پرتال تامین اجتماعی کاربران می بایست جهت ورود به پرتال تامین اجتماعی خود نام کاربری و گذر واژه خود را وارد نموده و سپس گزینه آبی رنگ ورود را انتخاب نمایند.

ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی portal.tamin.ir

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می بایست توجه داشته باشند که پیش از ورود به پرتال تامین اجتماعی خود نیاز به ثبت نام در این سایت را دارند تا بتوانند با توجه به اطلاعات حساب کاربری که برایشان تعریف خواهد شد وارد پرتال خود شوند. جهت ثبت نام در این سامانه آنلاین می بایست مراحلی را به صورت اینترنتی طی نمایند. در ادامه نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی مراحل ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی آورده شده است.

متقاضیان جهت ثبت نام در این سامانه آنلاین می بایست پس از ورود به لینک سایت portal.tamin.ir و یا نشانی اینترنتی samt.tamin.ir گزینه آبی رنگ ثبت نام را انتخاب نمایند.

افراد در این مرحله مطالبی در رابطه با شرایط ثبت نام در این سامانه آنلاین آورده شده است پس از مطالعه این مطالب می بایست کادر کنار جمله متن فوق را مطالعه نموده و مسئولیت اطلاعات وارد شده را می پذیرم را تیک دار نموده و سپس گزینه تایید و ادامه را انتخاب نمایند.

در این صفحه افراد می بایست اطلاعاتی که در تصویر زیر مشاهده می نمایند را بطور صحیح وارد نموده و سپس با وارد نمودن کد امنیتی تصویری و انتخاب دکمه آبی رنگ ثبت نام، ثبت نام انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید هنگام وارد نمودن اطلاعات، قسمت اطلاعات تکمیلی نیز صد در صد کامل وارد شود زیرا اگرا اطلاعات شماره همراه شما وارد نشده باشد در آینده امکان بازیابی گذر واژه را نخواهید داشت.

خدمات پرتال تامین اجتماعی portal.tamin.ir

همانطور که بیان شد پرتال تامین اجتماعی نیز یکی از سامانه هایی می باشد که سازمان تامین اجتماعی جهت ارائه خدمات خود به صورت غیر حضوری در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار داده است از جمله سامانه هایی که می توان نام برد سامانه آنلاین نوبت دهی تامین اجتماعی و سامانه آنلاین سابقه بیمه تامین اجتماعی می باشند. بیمه شدگان پس از ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی می توانند از خدمات بسیار کاربردی که در ادامه بیان می شود استفاده نمایند.

  1. دریافت فیش حق بیمه تامین اجتماعی
  2. پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی
  3. پیگیری وضعیت پرداختی های حق بیمه تامین اجتماعی
  4. دریافت رسید فیش پرداختی حق بیمه تامین اجتماعی

به نمایش گذاشتن فرم کامل از پرداختی های حق بیمه تامین اجتماعی کاربران را نیز می توان از قابلیت های موجود بعدی در این سامانه آنلاین دانست که برای کار فرمایان و یا بیمه شدگان کسب و کار های آزاد و یا اختیاری ذکر گردیده است تا آن ها از این نوع امکانات نیز بهره مند باشند. کلیه مشترکان قادر هستند تا جهت پرداختی های حق بیمه خود از برنامه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی استفاده لازم را ببرند.

نرم افزار خدمات چیتاک


راهنمای کامل
نحوه ورود به پرتال تامین اجتماعی
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 8 اسفند, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن