مزایای داشتن خدمات پس از فروش در کسب و کارها چیست؟
5 مهر, 1401 توسط
مزایای داشتن خدمات پس از فروش در کسب و کارها چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است


به خدماتی که با عنوان خدمات پس از فروش به  پشتیبانی و کمک یک محصول پس از تهیه آن می پردازد گویند. مزایای داشتن خدمات پس از فروش می تواند نظیر مشاوره های رایگان در جهت نوع استفاده از محصول باشد و یا همیشه در دسترس باشند تا به هر نوع سوال خریدار پاسخ دهند و همچنین پی بردن به رضایت خرید مشتریان از محصول.

باید توجه داشت که خدمات پس از فروش بسیار مهم است پس هنگام خرید هر محصولی باید به این نکته نیز توجه کرد. پیش تر عنوان نمودیم که مزایای داشتن خدمات پس از فروش اهمیت زیادی دارد چرا؟ وجود خدمات پس از فروش در محصولاتی که خریداری می کنید باعث می شود اعتبار کسب و کار در میان مشتریان و همچنین در بین رقبا بالا ببرد. مواردی از خدمات پس از فروش به شرح زیر است؛

 تعمیر کردن در مواقع لزوم

راهنمایی و آموزش

 نگهداری

و...

انواع خدمات دهی پس از فروش به نوع محصول خریداری شده بستگی دارد. در ادامه به این موضوع بیشتر پرداخته ایم با ما همراه باشید.

مزایای داشتن خدمات پس از فروش

گارانتی

قابلیت انجام تعمیر و یا تعویض محصول به صورت رایگان و یکبار از مزایای داشتن خدمات پس از فروش است که این مورد یک امر مهم است چرا که در مواردی از خرید محصول پلمپ محصول کار نمی کند و یا کوتاه مدت کارایی دارد و به دلیل مشکل داخلی از کار می افتد در این مواقع می توان با وجود گارانتی به تعمیر و یا تعویض محصول پرداخت البته این مورد در لوازم های خانگی بیشتر رایج است.

بیمه

یک مجموعه می تواند قسمتی از خدمات را به طور رایگان به مشتریان عرضه نماید. که این مورد نیز بیشتر در میان آژانس های مسافرتی دیده می شود.

 آموزش

آموزش ها به صورت ویدیویی و یا صوتی، وجود دفترچه هایی که تمام نکات را یاد آور شده و مراحل را آموزش داده است (دفترچه راهنما)

 ارتقا خدمات

این یک مورد مهم است که در حفظ و نگه داری مشتریان نیز موثر است به این صورت که با دسترسی پیدا کردن مشتریان به نسخه های جدید محصولات می توانند این کار را ممکن سازند. به طور مثال سازندگان خودرو تویوتا با ارائه شرایط خاص زمینه ای را فراهم می سازد که مشتری قادر باشد مدل خودروی نسل بعدی را با کاهش قیمت تهیه نماید.

مزایای داشتن نرم افزار خدمات پس از فروش

اگر شما نیز هدفتان این است که در زمینه فعالیت کاری خود متمایز از رقبا و مشتریان زیادی جذب نمایید بهتر است به فکر خدمات پس از فروش اثر بخش و یا نرم افزار خدمات پس از فروش باشید. روز به روز شرکت های که خدمات پس از فروش با کیفیت ارائه می دهند افزوده می شود این شرکت ها در بین مشتریان اطمینان حاصل می کنند که خدمات پس از فروش آن ها با کیفیت قابل قبولی ارائه می شود. بهتر است بدانید که این کار کمک زیادی در بهبود تجربه دراز مدت مشتریان می کند. اکثرا زمانی که مشتری به خرید یک محصول می پردازد هزینه های خدمات پس از فروش را نیز متقبل می شود خصوصا محصولاتی که عمر بیشتری برای کسب و کار ها دارند و در استفاده روزمره بیشتر به کار افراد می آیند.

مزایای داشتن خدمات پس از فروش

نحوه کارایی نرم افزار مدیریت خدمات پس از فروش چگونه است؟

زمانی که بتوانید یک مشتری را با رضایت کامل همراهی کنید در واقع توانسته اید افزایش درآمد با جذب مشتریان بیشتر را کسب کنید. لازم است که مجموعه شما یک خدمات پس از فروش در شان و با کیفیتی ارائه دهد. این امر دشوار نیست، با استفاده از نرم افزار Help Desk می توان درخواست های مشتریان را ثبت و برای استفاده آن ها خدمات متنوعی در اختیار آن ها قرار داد.

ضبط نمودن درخواست های مشتریان به صورت خودکار: با وجود این سیستم می توان درخواست های خدمات را به دو روش دستی و خودکار ضبط کرد. همچنین می توان با توجه به نوع سرنخ در اسرع وقت پاسخگو در خواست ها باشید.

تفکیک برنامه ریزی شده: انجام درخواست های خدمات مشتریان با توجه به معیار های مختلف در نرم افزار شکل می گیرد و این گونه است که مدیریت کردن خدمات پس از فروش در جلوگیری از اتلاف وقت نیز موثر واقع می شود و همچنین اموری جهت رسیدگی به درخواست های مهم و سرویس دهی ها نظیر (تعویض، شکایات، تعمیر و...) به موقع انجام می شود.

اعلان ها و یادآوری تماس ها: در زمان انجام فعالیت ها سیستم ها به صورتی طراحی شده اند که برنامه ریزی شود تا به صورت خودکار با مشتری پس از خرید محصول تماس حاصل شود و درخواست های آن ها را جهت خدمات به مدیران انتقال دهند. با این روش به کلیه وظایف رسیدگی می شود.

نرم افزار مدیریت خدمات پس از فروش تمامی امور اعم از مدیریت ارتباط شما با مشتریان و امور روزانه تجاری را انجام می دهد.

خصوصیات نرم افزار مدیریت خدمات پس از فروش کدامند؟

 گزارشات گرافیکی جهت انجام تجزیه و تحلیل

 برنامه ریزی برای ملاقات های کاری

 توانایی ارسال کردن ایمیل ها جهت اطلاع رسانی

جزئیات کامل از پیکر بندی و ثبت جزئیات کاربران

 ایجاد حجم فراوان با سرعت عالی در تیکت های پستی

دسته بندی کردن با توجه به خطا، اجرا، محصول و...

از خدمات به موقع برای تمدید قرارداد نگهداری سالانه اطمینان حاصل می کند

تماس ها را بر اساس موقعیت کارمند یا منطقه اختصاص می دهد

نظارت بر تماس های سرویس

 مدیریت  کردن قطعات یدکی

فرآیندهای یکپارچه جهت انتقال و صدا

یکپارچگی کامل با نرم افزار ERP

قابلیت ارائه دریافت خدمات به مشتریان

سازگاری با تلفن های همراه

و...


مزایای داشتن خدمات پس از فروش در کسب و کارها چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 5 مهر, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن