بهترین روش های تولید سرنخ در crm ابری چیست؟
25 آبان, 1401 توسط
بهترین روش های تولید سرنخ در crm ابری چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

در crm ابری تولید سرنخ به ایجاد دسترسی راحت به مشتریان بالقوه ای که امکان خرید از محصولات شما را دارند اطلاق می شود. منظور از دسترسی پیدا کردن راحت به این افراد پیدا کردن خود فرد نیست چرا که دسترسی به مشخصات یک فرد یا یک شرکت که تمایل زیادی برای خرید محصولات از مجموعه شما را دارند است مشخصات یک فرد یا شرکت نظیر؛ یافتن ایمیل، نام شرکت و... است که با دسترسی به این موارد می توانید ارتباطات خود را آغاز نمایید.

تولید سرنخ در crm ابری چگونه است؟

به دست آوردن سرنخ ها در crm ابری کار بسیار راحتی نیست و برای این مسئله باید تلاش بسیاری کرد. اما اگر به طور دائم تولید سرنخ های جدید در مجموعه را داشته باشید می توانید در بازار رقابت نزدیکی با مجموعه های گسترده با برند های معروف داشته باشید.

برای تولید سرنخ در CRM ابری (Cloud CRM)، می‌توانید از رویکردهای مختلف استفاده کنید. در زیر، چند روش معمول برای تولید سرنخ در CRM ابری آورده شده است:

تحلیل داده‌های مشتری: ابر CRM بسیاری از داده‌های مشتری را جمع‌آوری و ذخیره می‌کند. از جمله این داده‌ها می‌توان به اطلاعات تماس، تاریخچه خرید، فعالیت‌های مشتریان در وبسایت و رسانه‌های اجتماعی و ... اشاره کرد. با تحلیل این داده‌ها و شناخت الگوها و رفتارهای مشتریان، می‌توانید سرنخ‌هایی برای فروش و بازاریابی جدید شناسایی کنید.

استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین: ابزارهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌توانند در تحلیل داده‌های CRM به شما کمک کنند. با استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های ماشینی، می‌توانید الگوهای پنهان در داده‌ها را شناسایی کنید و سرنخ‌هایی را برای فروش و بازاریابی پیدا کنید. به طور مثال، می‌توانید مدل‌های پیش‌بینی استفاده کنید تا بهترین زمان برای تماس با مشتریان را تشخیص دهید یا محصولات مشابه را به مشتریان پیشنهاد دهید.

ارتباط با مشتریان: با استفاده از ابزارهای CRM ابری، می‌توانید ارتباط بیشتری با مشتریان خود برقرار کنید. از طریق ارسال ایمیل‌ها، پیام‌ها و تماس‌های تلفنی، می‌توانید به مشتریان خود سوالات مربوط به نیازها و ترجیحاتشان بپرسید. این ارتباطات می‌توانند سرنخ‌هایی را برای فروش و خدمات جدید ارائه دهند.

نظرسنجی و بازخورد مشتری: برگزاری نظرسنجی‌ها و جمع‌آوری بازخورد مشتریان نیز می‌تواند به شما در تولید سرنخ‌های جدید کمک کند. با پرسیدن سوالاتی درباره نیازها و ترجیحات مشتریان و استفاده از نتایج نظرسنجی، می‌توانید به سرنخ‌هایی برای بهبود محصولات و خدمات خود دست پیدا کنید.

تولید سرنخ در crm ابری

مهمترین نکته در تولید سرنخ در CRM ابری، تحلیل دادههای مشتریان است. با تجمیع و تحلیل داده‌های مشتری در CRM ابری، می‌توانید الگوها، رفتارها، نیازها و ترجیحات مشتریان را شناسایی کرده و سرنخ‌هایی برای فروش، بازاریابی و بهبود خدمات پیدا کنید. استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و ابزارهای تحلیل داده در این فرآیند می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری‌های بهتر و ایجاد استراتژی‌های موثر کمک کند.

کیفیت سرنخ ها بسیار اهمیت دارد. اگر بتوانید سرنخ های فروش را به تعداد بالا برسانید ولی سرنخ های فروش شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد هیچ نتیجه مثبتی را نخواهید گرفت. اما اگر تعداد سرنخ های شما کمتر ولی با کیفیت بالا باشند می توانید به سود و درآمد بالایی برسید.

اما باید بگوییم که دسترسی به سرنخ های بسیار با کیفیت مناسب کار دشواری است. به چند مورد از این نوع روش ها برای تولید سرنخ های جدید در crm ابری اشاره نموده ایم؛

مکالمات خود را بیشتر کنید

توجه به این نکته بسیار ضروری است که شما نمی توانید فقط با چند مورد از تبلیغات و یا مقالات به معرفی مجموعه بپردازید چرا که در این راستا باید روش های بسیار دیگری را نیز جهت آشنایی بیشتر مشتریان با محصولات انجام دهید از طرفی اکثرمان از این موضوع آگاه هستیم که یک رابطه جدید اگر میان شما و مشتری جدید رخ دهد چقدر مهم و تاثیر گذار برای مجموعه است. پس باید تا نقطه ای که ممکن است یک مکالمه مناسب و تاثیر گذار با مشتری جدید داشت.

به دنبال ایجاد یک فهرست مناسب از مخاطبین باشید

ایجاد این فهرست هدفمند جهت جمع آوری سرنخ  های جدید یک روش مهم و اثر بخش برای فروش محصولات و پیدا کردن مشتریان جدید است. با تهیه این فهرست قادر هستید تا از طریق ایمیل به تعدادی از مشتریان دسترسی پیدا کنید.

اما لازم است که در این خصوص به این نکته نیز توجه نمایید که جمع آوری یک فهرست بدون خطا و نقص ممکن نیست و بسیاری از این فهرست ها دارای اشکالات و اطلاعات نادرست هستند اطلاعاتی نظیر: جمع آوری اطلاعات در خصوص یک فرد یا شرکت به طور غلط یا منسوخ، جمع آوری سرنخ های تکراری، جمع آوری سرنخ های که از قبل مشتریان شما بوده اند، اطلاعات نیمه و ناقص در خصوص هر فرد یا شرکت و...

اما ذکر مطلبی که در این قسمت ضروری است این است که با یک نرم افزار فوق العاده که همه افراد دیگر با آن آشنایی دارند و در بسیار از مجموعه ها در حال استفاده دیده می شود می توان به حل این مشکلات در یک فهرست پرداخت و این نرم افزار crm است، با سی آر ام ابری می توانید به جمع آوری اطلاعات درست از یک مشتری و یا یک شرکت بپردازید و با خیال راحت ارتباطات خود را ایحاد نمایید.

به ارسال ایمیل های سرد بپردازید

نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که باید ایمیل های سرد را با مشخصات کامل یک فرد مانند بکار بردن نام فرد و... تغییر داده و به هرسال آن ها بپردازید این احتمال بسیار است که  سرنخ ها به ایمیل های شما پاسخ دهند بسیار است.

crm ابری

به برقراری تماس های گرم بپردازید

تماس سرد برای مواردی از برقراری ارتباطات است که شما با یک فرد جدید در حال مکالمه باشید و این مکالمه اولین مکالمه ای باشد که شما انجام می دهید. در مقابل تماس های گرم به تماس هایی گفته می شود که برای چندمین بار است که تیم فروش مجموعه شما با یک مشتری برقرار می کند و یا مشتری از قبل با مجموعه و محصولات شما هر چند کوچک اما ارتباطی برقرار نموده است. این نکته را در خصوص تماس های گرم هرگز فراموش نکنید که انجام یک تماس گرم با یک مشتری بسیار موثر است به طوری که آن مشتری را می تواند به یک مشتری وفادار تبدیل نماید.

بهتر است به سراغ گزینه اتوماسیون بازاریابی رفته و از آن در جهت پیش روی و پرورش هدف های مورد نظر خود استفاده کنید.

زمانی که با توجه به وجود نرم افزار بی نظیر crm آدرس های ایمیل را جمع آوری نمودید می توانید از اتوماسیون بازاریابی برای قدم دوم استفاده کنید تا بتوانید با یک هدف گیری کامل و ارسال پیام های خاص جهت ایجاد ارتباط بکار گیرید. لازم است ایجاد سرنخ های خود در قیف بازاریابی را نیز مورد بررسی قرار دهید تا به یک سرنخ مناسب و با کیفیت تبدیل شود و به راحتی آماده برای فروش تبدیل باشند

بهتر است از شبکه های اجتماعی نیز کمک گرفته و در آن ها جهت تبلیغات و شناخت برند و محصولات خود فعال باشید

تعامل از این طریق بسیار مهم است چرا که به طور کامل و با یک هزینه کم می توانید به مشتریان و افراد بسیاری مجموعه و محصولات خود را معرفی نمایید و یک صفحه مناسب را در این شبکه ها جهت اطمینان و اعتماد سازی در بین شما و مشتریان جدید نیز ایجاد نمایید. در صفحات اجتماعی می توانید قابلیت ها و ذکر هر محصول را نیز با تنوع های خاص شرح دهید و مشتری یک لیست کامل از محصولات و انواع آن ها در پیش روی خود داشته باشد. ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی می تواند بسیار موثر در جمع آوری تعداد مشتریان جدید نیز باشد. در حال حاضر می توانیم اینستاگرام را برای انجام تبلیغات و معرفی محصولات شما در بین شبکه های اجتماعی دیگر مثال بزنیم که نتیجه مثبتی در تلاش ها و تبلیغات شما دارد.

روش های بسیار دیگری نیز وجود دارد که می توانید با کمک از آن ها به تبلیغ و فروش محصولات خود بپردازید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و ثبت درخواست های خود با ما ارتباط بگیرید.

روش تولید سرنخ در crm ابری


بهترین روش های تولید سرنخ در crm ابری چیست؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 25 آبان, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن