گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان چگونه به برندینگ شما کمک می کند؟
28 آذر, 1401 توسط
گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان چگونه به برندینگ شما کمک می کند؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

گیمیفیکیشن به معنای این است که ما مواردی از قبیل تفکرات، شیوه های یک بازی و... را در گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان بکار می گیریم. نام های دیگر این روش بازی آفرینی، بازی‌ وارسازی، بازی‌ کاری و… نیز هستند.

در این روش ما قادر هستیم تا برای رقابت بیشتر و به وجود آوردن انگیزه در وجود افراد چند نوع جایزه نیز در نظر بگیریم تا این گونه، بتوانیم اموری را که در اصل بازی نیست را شبیه تر به بازی نشان داده باشیم بازی ها نیز به دو صورت هستند یعنی در مورد اول می توان بازی را به حالت یک تفریح نگاه کرد و بازی های این قبیل را انجام داد و یا بازی های رقابتی را انجام داد.

اهمیت گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان در چه چیزی است؟

همانطور که می دانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن شیوه های مختلف هر کسب و کاری برای پیشرفت و توسعه مجموعه خود مسیری را انتخاب نموده و یک روش عالی را برای این امر و افزایش رقابت با دیگر رقبای خود جهت تولید محتوا های خاص و جذاب برمی گزیند. این مورد گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان را نیز می توان از همان روش های جذاب دانست. همچنین در این مسیر استفاده کردن از یک متن و یا بکار گرفتن فیلم‌ های آموزشی از موارد بهره گرفتن از  بازاریاب‌ های دیجیتال در چندین سال گذشته است و اکنون بسیاری از سایت‌ ها با این گونه از محتوا ها به طور رقابتی به انتشار مطلب و یا فیلم آموزشی می پردازند.

گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان

اما فقط استفاده از یک روش برای پاسخ دهی فوق العاده جوابگو نیست و اگر تمایل دارید که با یک تغییر در بازار از رقبای خود نیز پیشی بگیرید بهتر است موارد این چنینی را انتخاب کرده و با دیگران فرق داشته باشید. بدین تریتب با پیاده نمودن این روش ها قادر خواهید بود که مشتریان خود را بیشتر کرده و به گونه ای برا خود یک بازاریابی قوی از طریق معرفی مشتریان به دیگر دوستان خود نیز راه اندازی نمایید اگر تمام موارد در نظر گرفته توسط شما جذاب، خاص و با علاقه مشتری همراه باشد بدون شک این عمل به موفقیت و جذب مشتریان با تعداد بالا منجر خواهد شد. از طرف دیگر اگر بخواهیم به این روش بپردازیم باید عنوان نماییم که مهم ترین اهمیت گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان در مواردی نظیر تعامل بالا با مشتریان و علاقه بسیار آن ها به صفحات شما را خواهید دید.

مزیت های استفاده کردن از گیمیفیکیشن کدامند؟

با روش گیمیفیکیشن می توان در مخاطبان خود انگیزه ایجاد نمود. زمانی که شما انتخاب خود را انجام داده و تصمیم دارید که این روش را در بازاریابی خود بکار ببرید می توانید مواردی نظیر متن زیر را نیز خلق نمایید:

تعداد افرادی که به صفحه ما مراجعه می کنند هر روز بیشتر شده و اینگونه موفق به یک برند سازی شده ایم.

افراد می توانند با مراجعه به صفحات و شناختن برند ما با آن درگیر شده و این چنین موفق به میزان تعامل بالایی داشته باشیم

برای بازیکنان چند مورد از وظیفه ها را انتخاب نموده به طوری که این وظایف برای آن ها انجام یک بازی بوده و برای ما پیش بردن هدف نهایی باشد.

با استفاده از شیوه های متنوع قادر باشیم تا میزان نرخ تبدیل را افزایش دهیم.

اما اگر کلیه این موارد را بدون دخالت بازی نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که باید با تلاش های فراوان در مدت طولانی موفق شویم تا تعداد کمی از افراد را به جذب صفحات خود در آوریم اما با استفاده از این روش می توانیم بدون هیچ دغدغه ای نظاره گر پیوست خود افراد به صفحات مجموعه باشیم

چگونه از گیمیفیکیشن استفاده کنیم؟

اگر به صورت جدی تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید از این طریق به بازاریابی بپردازید باید مطالب زیر را نیز دنبال نمایید در استفاده از این روش گاهی با شیوه های ساده و راحت و گاهی نیز با روش های پیچیده روبرو خواهید شد همانند؛ 

می توانید با یک ایده عالی برای ورود به بازی  یک انگیزه بالا را ایجاد نمایید. در این مسیر پیشنهادات ما استفاده کردن از شیوه های بازی قدیمی، بازی‌ های هیجانی و بازی های پرطرفدار است.

احساس رقابت را در افراد بالا ببرید

از امور گروهی و جمعی نیز می‌ توان استفاده کرد. باید بقدری جذاب باشید که یک فرد پس از اشنایی با صفحات شما مانند یک بازاریاب شما را به دیگر دوستان خود معرفی کرده و آن ها را نیز به این بازی دعوت نمایند و تعداد این افراد روز به روز افزایش یابد.

می توانید با در نظر گرفتن یک جایزه در پایان بازی ها انگیزه مضاعف به وجود آورید این جایزه ها را می توان این چنین ذکر کرد که یک تخفیف برای خرید محصول یا یک محصول را به عنوان جایزه به صورت رایگان به فرد برنده اهدا نمایید.

مواردی نظیر: ساخت پیشنهادات تبلیغاتی، آشنایی و شناخت بالا افراد از خدمات و محصولات شما و همچنین کیفیت آن ها، تعاملا بالا با مشتری، کمک کردن به افزایش نرخ تبدیل، بالا بردن آگاهی مشتریان و وفادار ساختن آن ها به مجموعه خود و افزایش مشارکت مخاطبان از جمله مزایای کامل استفاده از گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان است‌.

 گیمیفیکیشن یک شیوه بی نظیر در جذب کاربران با تعداد بالا است. شما قادر خواهید بود در استفاده از این روس با نتایج درخشان و همچنین  قدرت نفوذ بالا در سایت و شبکه‌ های اجتماعی نیز پیدا کنید و اینگونه موفق شوید برند خود را به افراد بسیاری معرفی کرده و با یک فروش محصولات فوق العاده همراه شوید.

اگر از دید همه جانبه به این شیوه پرداختیم باید این مورد را نیز ذکر نماییم که گیمیفیکیشن نیاز به سرمایه بالایی نیز ندارد و فقط می توان با ایده و خلاقیت بجا و مناسب به کمک کسب و کار خود آمده و موفقیت های خود را دوچندان نمایید به بیان دیگر با یک تیر دو نشان است یعنی علاوه بر موفقیت شما در کسب و کار ها و رسیدن به قله اوج مشتریان نیز این چنین خشنود بوده و از این روش رضایت خواهند داشت.

همراهان گرامی می توانید جهت ثبت درخواست های خود با مشاوران چیتاک ارتباط بگیرید.



گیمیفیکیشن باشگاه مشتریان چگونه به برندینگ شما کمک می کند؟
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 28 آذر, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن