چند نکته در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ
20 دی, 1401 توسط
چند نکته در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ اینفلوئنسر مارکتینگ در سال های اخیر در ایران بسیار محبوب شده است و مجموعه های بسیاری هم اکنون از  استراتژی این نوع بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ ، این نوع بازاریابی اینترنتی با توجه به اینکه نقد های به آن وارد شده است اما باعث رونق بخشی بیش از بیش کسب و کار ها شده است. این روش بازاریابی موجب دست یابی به تعداد بالایی از کاربران می شود، همچنین موجب بالا رفتن نرخ تبدیل می شود، مهم تر از همه چیز اینکه موجب جلب اعتماد بیشتر شده و بازگشت سرمایه فوق العاده دارد و در آخر باید بگوییم که در شناخت برند مورد نظر کمک بسیاری می کند و با این روش بازاریابی اینترنتی معرفی جامع و کاملی در خصوص برند انجام می شود.

معرفی و تأیید کردن نوع کیفیت و همچنین معرفی محصول جدید توسط افراد سرشناس را نمی توان از شیوه های خاص دانست چرا که این روش ها دیگر جوابگوی نیاز های برند ها نیستند. چرا که متقاعد شدن افراد امروزی در مصرف از یک نوع محصول بسیار سخت شده است و نیاز به روش هایی دارد که بتوان اعتماد مصرف کنندگان جلب کرد.

همان طور که از اسم این جمله مشخص است، بازاریابی اثر بخش یعنی همان فعالیت‌ هایی که هدف مهم آن‌ ها تبلیغ کردن برند های یک مجموعه به دست افراد اثر بخش است. نوع روش و معرفی این نوع افراد این است که در صفحه هات خود در خصوص مصرف محصولات و اثر بخشی آن ها توضیح می دهند و به این روش برای برند های مختلف تبلیغات انجام می دهند.

هنگامی که حرف از معرفی برندها توسط افراد مشهور می شود ابتدا ذهن ما به سمت معرفی های موجود در اینستاگرام می رود چرا که در این شبکه اجتماعی این موارد را بسیار دیده ایم همچنین اینستاگرام شبکه ی اجتماعی است که کاربران جوان بسیاری دارد و یک شبکه ی اجتماعی محبوبی است. علاوه بر آن می توان شبکه های اجتماعی اثر بخش دیگری نیز نظیر توییتر، تلگرام، فیسبوک و غیره را نام برد. 

بازاریابی اینترنتی

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ 

اینفلوئنسر فردی است که از ویژگی های خاص و اثر بخشی در ارتباط برقرار کردن با دیگران و اثر بخشیدن تصمیمات آن ها در خصوص خرید هایشان است. افرادی که در این مسیر توانمند هستند و می توانند اثر بخشی کامل برروی تصمیمات دیگران داشته باشند را اینفلوئنسر مینامند به عنوان مثال می توان افراد سرشناس یا همان بازیگران، خواننده ها و غیره را یک زیر مجموعه اصلی از این دست افراد دانست. 

انواع اینفلوئنسر می توان این افراد را به 3 دسته تقسیم بندی کرد. 

دسته ی اول افراد اثر بخش مشهور همان سلبریتی ها گویند. 

دسته ی دوم را کلان اینفلوئنسرها که همان افرادی هستند که دنبال کننده ی بسیاری دارند.

خورد اینفلوئنسر ها خرد دسته ی سوم هستند. بسیاری از افراد تاثیر گذار در این دسته هستند. این افراد شهرت زیادی در بین مردم ندارند اما در زمینه ی کاری می توان حساب خاصی رویشان باز نمود.

اینفلوئنسر ها به چه شکل باعث رونق بازاریابی اینترنتی میشوند؟ 

این افراد به عنوان یک حامی توسط برندهای مشخص شناخته شده اند و با توجه به اینکه کاربران زیادی آن ها را دنبال میکنند پس توانسته اند توجه افراد را به هر طریقی جمع نمایند. اگر این فرد در جمع آوری تعداد بالایی از کاربران موفق عمل نموده است پس می تواند در متقاعد کردن مخاطبان خود برای خرید محصول نیز اثر بخشی فوق العاده ای داشته باشد. علاوه بر آن لازم است در این زمینه از جملات و مطالب تاثیر گذار استفاده نمود. این افراد می توانند با توجه به یک نوشته یا یک ویدیو در معرفی محصول موفق عمل کنند.

نرم افزار بازاریابی اینترنتی

چرا استفاده کردن از اینفلوئنسر مارکتینگ برای محصولات و معرفی برند ها ضروری است. باید بگویم که دیگر تبلیغ محصولات از طریق روش های قدیمی و متقاعد کردن مشتریان امروزی بسیار دشوار است پس بسیاری از کسب و کارها به همین دلیل به تبلیغ محصولات خود از این طریق می پردازند. که تا کنون نتیجه ی درخشانی نیز داشته است.

اینفلوئنسرها باعث شناخته تر شدن برندها می شوند و همچنین با توجه به اینکه کاربران آن ها به اینفلوئنسر خود اعتماد بالایی دارد به طوری با معرفی یک برند اعتبار بسیاری نیز به آن بخشیده می شود.

در این راستا اگر بخواهید از این شیوه بهره مند شوید ابتدا نیاز است که هدف های خود را آشکار سازید و مخاطب هدف خود را شناسایی نموده و رفتارهای آن ها را بررسی نمایید سپس باید شبکه ی اجتماعی مورد نظر خود را برگزینید بهترین اینفلوئنسر را انتخاب نموده و موارد خود را با او در میان بگذارید. تا این چنین توانسته باشید از این شیوه بهره مندی کافی را ببرید.

اینفلوئنسر ها چگونه می توانند به موفقیت یک برند کمک کنند؟

این نوع از افراد جهت معرفی محصولات یک محتوا کلی تولید می‌ کنند و از این طریق به مخاطبان و کاربران خود که وفادار به آن هستند پیشنهاد می‌ دهند. آن‌ ها در تماس های مرتبط با محصول یا خدمات مجموعه شما شرکت کرده و با توجه به خلاقیت هایی که در خصوص معرفی برند شما در نظر می گیریند باعث افزایش تعداد طرفداران محصولاتتان می شوند. پس می توان این چنین گفت که شناسایی کردن و جذب نمودن اینگونه افراد و بردن آن‌ ها به سمت برند خود قبل از هر نوع عملی توسط رقبا باعث تضمین موفقیت مجموعه می شود.

کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و یا ثبت درخواست های خود با مشاوران متخصص چیتاک ارتباط گرفته و بهترین راه را برای آینده کاری خود برگزینید.

بازاریابی اینترنتی فروش



چند نکته در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 20 دی, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن