دستیابی به رضایتمندی در مدیریت امور مشتریان
19 بهمن, 1401 توسط
دستیابی به رضایتمندی در مدیریت امور مشتریان
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

شما از واژه های رضایت مشتری و مدیریت امور مشتریان به چه چیزی می رسید؟ زمانی که کلمه رضایت مشتری عنوان می شود چه چیز های در ذهن شما نقش می بندد؟ اصلا شما با این تعریف آشنا هستید یا خیر؟ رضایت مشتری یعنی یک مجموعه در حال خدمات دهی به سطحی برسد که تمام انتظارات افراد را برآورده سازد و اینگونه رضایت آن ها را جلب نماید. رضایت مشتری را می توان همانند یک مفهوم انتزاعی دانست که مواردی نظیر کیفیت بالا محصول، ارائه خدمات با کیفیت بالا، قیمت مناسب محصولات و... در آن  دخالت دارند. 

مدیریت امور مشتریان

اکثر کسب‌ و‌ کار ها در سیستم مدیریت امور مشتریان به طور معمول هر از چند گاهی یک نظرسنجی کلی طراحی کرده و در اختیار مشتریان می گذارند تا با توجه به نتیجه این نظر سنجی تغییرات مثبتی را به درخواست مشتریان اعمال نمایند که با اعمال این تغییرات رضایت مشتریان چند برابر شود. مواردی که در این نظرسنجی‌ ها مورد توجه قرار می‌ گیرند عبارتند از:

  • کیفیت محصولات موجود
  • ارزش محصول نسبت به قیمت

همچنین مواردی نظیر از دست نرفتن زمان مشتریان و در دسترس قرار گرفتن سریع محصولات، در دسترس بودن تیم فروش، رسیدن به موقع خرید به دست مشتری، مجموعه هایی که حضوری هستند نیز علاوه بر موارد بالا باید در فضای که مشغول به کار هستند از نظر نظم و نظافت، سازمان‌ دهی و دلپذیری مناسب باشند.

همچنین مواردی که در ارتباط با خدمات پرسنل هستند نیز باید رعایت گردد مواردی نظیر: احترام گذاشتن، حرفه‌ ای بودن و کیفیت خدمات، تسهیلات نظیر محل قرارگیری، پارکینگ و ساعات کاری

به عنوان مثال ما یک کافی شاپ را با فضا هایی که می بایست در آن قرار بگیرد در متن زیر عنوان نموده ایم؛ 

ابتدا باید محل مورد نظر برای کافی‌ شاپ را بهترین لوکیشن مورد نظر در نظر گرفت به طوری که مشتریان هدف شما به‌ آسانی هرچه تمام به آن دسترسی پیدا کنند.

نیاز به یک طراح داخلی جهت آراسته نمودن فضای داخلی و مبله کردن کافی‌ شاپ داریم تا بتواند یک محیط دلنشین، خاص و زیبا را طراحی نماید.

مدیریت امور مشتریان

از با کیفیت ترین محصولات در ساخت انواع قهوه ها استفاده نمایید.

با فروشندگان متعهد و با کیفیت در ارائه محصولات غذایی همانند؛ تأمین نان ها، شیرینی ،شکلات و... مورد نیاز کافی شاپ ها قرارداد ببندید.

بهتر است که تمام محصولات ارائه شده را با قیمت مناسب و حتی مقداری کمتر از بهترین رقبای خود ارائه دهید

بهتر است که به پرسنل کافی شاپ بهترین نوع نحوه‌ برخورد با مشتریان را آموزش دهید و همچنین فرم های مخصوص، مرتب و مناسبی را نیز تهیه نمایید.

همچنین لازم است تا بر روی هر کدام از میز ها یک برگه نظرسنجی گذاشته تا نظرات آن ها در خصوص عوامل مختلف در کافی شاپ را جویا شوید.

سپس با دقت کامل کلیه نظرسنجی‌ ها را بررسی نموده و  تغییراتی که به درخواست مشتریان است و معقول نیز می باشد را اعمال نمایید.

کسب‌ و کار های که می خواهند مداوم و  پر رونق باشند باید به دنبال دو نوع مشتری باشند: مشتریان جدیدی که برای اولین بار به آن ها مراجعه کردند و مشتریان قدیمی که برای چندمین بار است که آن ها را برگزیده اند. جذب مشتریان جدید بسیار هزینه بر و سخت و دشوار است همچنین حفظ و نگهداری آن ها نیز نیاز به جلب اعتماد و رضایت آن ها دارد.

مدیریت امور مشتریان خدمات

چه رابطه‌ ای میان رضایت مشتری و حفظ مشتری وجود دارد؟

شرکت‌ ها در طول سال ها مقدار زیادی از پول هایشان را جهت تولید محصولات مختلف و مدیریت امور مشتریان می کنند. اما اگر این محصولات تازه ارائه شده توسط شرکت ها استقبال چندانی نداشته باشد و  مشتری محصولات را نخرد، هیچ‌ کدام از این فعالیت‌ ها دیگر ادامه پیدا نخواهد کرد. متقاعد نمودن مشتریان برای خرید محصولات، یک چالش مستمر است که کلیه دپارتمان‌ های بازاریابی شرکت‌ ها بر روی آن تمرکز کامل دارند.

پس از آن که مشتریان جدید اولین خرید خود را انجام دادند چه اتفاقی می‌ افتد؟ 

ما باید تمام تلاش خود را در قبال حفظ و نگه داری مشتریان انجام دهیم و این عامل فقط و فقط به رضایت او در اولین خرید و یا دیدار بر می گردد. رضایت مشتری با نظر فروشنده برای خرید یک محصول تقریبا همانند یک چالش دشوار محسوب می‌ شود اما مجاب کردن مشتری به خرید مجدد چالشی بزرگ‌ تر و دشوار تر است.

اما اگر در اولین دیدار و یا خرید مرتب مشتری به مجموعه ما برای رفع نیاز های خود سر بزند یعنی ما مسیر روشن و موفقی را پیدا کرده ایم. کسب نمودن اطمینان از خشنودی و رضایت مشتری جهت ادامه‌ پیدا کردن فعالیت ها و صرف هزینه‌ بیشتر بر روی مدیریت امور مشتریان بسیار حیاتی است. در این راستا باید برای جمع آوری مشتریان وفادار نیز تا حد امکان صبوری نمود. و کلیه نکات مهم در این خصوص را رعایت کرد همچنین پرسنل استخدامی شما در محیط کاری نیز باید به طور کامل آداب و معاشرت و مدیریت امور مشتریان در تمام شرایط و مواقع را بلد باشند و تمام تمرکز خود را بر روی جلب اعتماد و رضایت آن ها بگذارند.

کاربران گرامی می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست های خود نیز با چیتاک ارتباط بگیرید. تا از طریق پیشنهادات مناسب توسط مشاوران متخصص ما بهترین مسیر برای کسب و کار خود در آینده را انتخاب نموده باشید.

مدیریت امور مشتریان کارمندان

دستیابی به رضایتمندی در مدیریت امور مشتریان
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 19 بهمن, 1401
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن