اقدامات مربوط به راه اندازی قالی شویی !
22 خرداد, 1402 توسط
اقدامات مربوط به راه اندازی قالی شویی !
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند
هنوز نظری ثبت نشده است

اقدامات لازم برای راه اندازی قالی شویی، حدود در ده یا بیست سال قبل بیشتر افراد برای نظافت منازل خود فرش و قالی های منزل خود را در حیاط می‌ شستند، اما این امر به مرور کمرنگ تر شد و اکنون نیز دیگر در کمتر جایی شاهد این نوع شستشو هستیم چرا که با شهری شدن اکثر جمعیت و همچنین آپارتمانی شدن بیشتر خانه‌ ها، این مورد به طور کامل از بین رفته است. و هر فردی جهت نظافت فرش های منزل و شستشوی آن ها قالی و فرش‌ های خود را به قالی شویی ها می‌ سپارد.

به همین دلیل در حال حاضر قالی شویی به یک کسب و کار پر سود و پر طرفدار تبدیل گردیده است و این شغل در ذهن بسیاری از افراد است که به راه اندازی یک قالی شویی بپردازند تا با توجه به درخواست کننده های بسیاری که دارند بتوانند به درآمد بالایی  دست پیدا کنند. علاوه بر آن باید بدانید که این شغل با توجه به مزیت های مالی که دارد کم دغدغه نیز است، راه اندازی قالی شویی گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. در هر زمینه ای که می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی نمایید و به فکر آن هستید ابتدا باید تمام گزینه ها و موارد مربوط به آن را بدانید و در آن زمینه مخصوص اطلاعات کاملی داشته باشید اینگونه خواهید توانست با یک دید وسیع‌ و مناسب تری دست به انتخاب بزنید. در این بخش از مقاله می خواهیم کلیه این عوامل را به صورت صفر تا صد راه اندازی قالی شویی و نحوه بازاریابی آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس اگر شما به فکر  این نوع کسب و کار هستید و به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه می باشید بهتر است این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید.

اقدامات مربوط به راه اندازی قالی شویی

هر کسب و کاری قبل از شروع به هرگونه اقداماتی می بایست نکاتی را رعایت کرده و عواملی را نیز در دستور کار خود قرار دهد یا به بیان دیگر، جهت اینکه بتوانید یک قالی شویی برای خود راه اندازی کنید و از این راه به کسب درآمد برسید، باید مراحلی را طی نمایید. در ادامه، به بررسی کامل این اقدامات پرداخته و آن‌ ها را به طور کامل شرح می‌ دهیم.

اقدامات مربوط به راه اندازی قالی شویی

– زمین مورد نظر جهت احداث قالی شویی را انتخاب کنید

لازم است تا قبل از اینکه اقدام به راه اندازی برای قالی شویی نمایید، ابتدا مکان آن را مشخص کنید. در انتخاب مکان قالی شویی نیز باید دقت لازم را جهت داشتن تمامی نکات زیر داشته باشید: قوانین شهری منطقه مورد نظر، نحوه تامین آب مورد نیاز، سیستم دفع فاضلاب، مسائل زیست محیطی، آلودگی صوتی قالی شویی و دیگر عوامل... توجه کنید. این نکته را نیز در نظر بگیرید که حداقل مکان مورد نیاز جهت راه اندازی قالی شویی باید 300 متر مربع و زیربنای مسقف در حدود 200 مترمربع باید باشد.

– مجوز های لازم جهت راه اندازی قالی شویی را نیز دریافت کنید

یکی از مهم‌ ترین مراحل راه اندازی قالی شویی، دریافت مجوز های لازم برای این کار است. اینگونه مجوز ها یعنی مجوز تاسیس قالی شویی را می بایست از راه رفتن به وب‌ سایت سازمان صنعت و معدن و تجارت دریافت نمایید. جهت دریافت کردن این مجوز، نیز می بایست به فکر دریافت تاییدیه از شهرداری، سازمان محیط زیست هر استان یا بخش داری یا فرمانداری و یا دهداری باشید.   

علاوه برآن جهت گرفتن جواز کسب قالی شویی می بایست اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، آگهی ثبت شرکت، اساسنامه و گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد را نیز به صورت مدرک به مکان مربوطه ارائه دهید تا اینگونه توانسته باشید پروسه دریافت مجوز خود را آغاز نموده و درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد.

– بیمه قالی شویی را دریافت کنید

مورد مهم و لازم دیگر در راه اندازی قالی شویی  داشتن بیمه است.  با توجه به اهمیتی که بیمه دارد باید در زمان درخواست برای مجوزه های لازم برای بیمه نیز درخواست کنید تا در هنگام رخداد اتفاقات ناگوار و ناگهانی، دچار مشکلی نشوید و با یک خیال آسوده کار خود را شروع کنید.

بیمه قالی شویی را دریافت کنید

– اقلیم و آب‌ و هوای منطقه را شناسایی کنید

این مورد نیز یک مورد مهم در احداث قالی شویی است که اثر بخشی فراوانی در برنامه شست‌ و شوی قالیشویی دارد. هر کدام از انواع اقلیم‌ های مختلف، نیازمند اجرای برنامه شست‌ و شوی مخصوص به خود خواهند بود.

– انتخاب یک نام مناسب برای قالی شویی خود 

انتخاب یک نام برای معرفی به مشتریان یک راهکار مهم و موثر در بازاریابی قالی شویی است. پس بهتر است از یک اسم مناسب برای قالی شویی خود استفاده کنید که علاوه بر مناسب بودن و راحت بودن آن نام، در ذهن مخاطب نیز به راحتی قرار گیرد.

سرمایه لازم جهت راه اندازی قالی شویی

راه اندازی قالی شویی نیز مانند سایر مشاغل نیازمند یک سرمایه‌ اولیه است. هزینه های قابل ذکر و اولیه جهت راه اندازی این نوع کسب و کار را در متن زیر شرح داده ایم:

 هزینه‌ های ثبت شرکت، هزینه دریافت برای مجوز های مربوطه، هزینه لازم جهت خرید زمین مورد نیاز برای راه اندازی قالی شویی، هزینه خرید دستگاه‌ های مورد نیاز و بعضی از هزینه‌ های جانبی دیگر است.

توجه داشته باشید که این هزینه‌ ها به عواملی بستگی دارد که شما برای آن ها تصمیم میگیرید عواملی مانند؛ انتخاب شهر یا محلی که برای راه اندازی قالی شویی در نظر گرفته‌ اید، تعداد کارگران فعال در قالی شویی و ... متفاوت خواهد بود؛ پس نمی‌ توان یک هزینه ثابت برای همه افراد در نظر گرفت. 

ماشین آلات مورد نیاز و ضروری برای کارگاه قالی شویی

به شکل کامل اگر بخواهیم ماشین آلات مورد استفاده در قالی شویی را نام ببریم باید به صورت دسته بندی آن ها را عنوان نماییم، بعضی از ماشین آلات مورد نیاز برای احداث قالی شویی عبارت‌ اند از:    

  1. دستگاه شست و شوی  اتوماتیک   
  2. دستگاه شست و شوی دستی       
  3. دستگاه شست و شوی ریلی         
  4. دستگاه شلاق زن فرش  
  5. دستگاه خشک کن  لوله ای 
  6. درب دار
  7. گرم خانه گازی  
  8. دستگاه خاک گیر                      
  9. دستگاه تصفیه آب
  10. ماشین آلات مورد نیاز و ضروری برای کارگاه قالی شویی

میزان درآمد و سود به دست آمده از قالی شویی

سود دهی و میزان درآمد قالی شویی به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ اما در شرایط کلی می‌ توان گفت که  قالی شویی های سنتی حداکثر 15 تا 20 درصد سود دارند. در صورتی که قالی شویی ‌های صنعتی به دلیل استفاده درست از مواد شوینده، مدیریت دستمزد کارگران، استفاده درست از انرژی هایی مانند آب، برق و سایر انرژی ها، در حدود 40 درصد سود کسب می‌ کنند.

مزایا و معایب کسب و کار قالی شویی

راه اندازی قالی شویی نیز مثل خیلی از شغل های دیگر دارای مزایا و معایبی است. مزایا و معایب راه اندازی قالیشویی عبارتند از:

  1. مزایای راه اندازی قالی شویی
  2. سود دهی بالا    
  3. نیاز به سرمایه اولیه حدودا کم 
  4. در برخی از ماه های سال، به دلیل وجود مناسبت ها، درآمد بیشتر میشود

معایب راه اندازی قالی شویی

راه اندازی قالی شویی به تعداد جمعیت شهر شما بستگی دارد (به طور معمول راه اندازی قالی شویی در شهرهای کوچکی که زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند، به صرفه نیست).         

در برابر فرش های مردم مسئول هستید و در صورتی که اتفاقی بیفتد، شما باید جوابگو باشید.

سختی کار فیزیکی زیاد است و باید توانایی 12 ساعت کار در قالی شویی را داشته باشید.

مزایای این نوع کسب و کار بیشتر و معایب آن به راحتی قابل حل است  علاوه بر آن از آنجایی که این کسب و کار یک کسب و کار راحت، آزاد و مستقل است می توانید به راحتی با راه اندازی آن برای خود یک شغل آزاد و مناسبی داشته باشید.

تبلیغات و بازاریابی برای قالی شویی

در هر شغلی برای اینکه مشتریان بیشتری داشته باشید و در آخر درآمد بیشتری به دست آورید، باید کسب‌ و کارتان را با به استفاده از روش‌ های مختلف به مخاطبان معرفی کنید. برای اینکه قالی شویی خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کرده و در آخر آن ها را تبدیل به مشتریان خود کنید، نیاز به بازاریابی برای قالی شویی خواهید داشت. روش های گوناگونی برای بازاریابی و معرفی به مشتریان وجود دارد که با استفاده درست از آن ها در بزرگ تر شدن کسب و کار خود موفق تر عمل خواهید کرد. در ادامه به معرفی برخی از روش های مهم بازاریابی و راه های جذب مشتری شغل قالی شویی خواهیم پرداخت.

– از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنید

یکی از روش های سودمند برای بازاریابی و جذب مشتریان، استفاده از اس ام اس مارکتینگ است. می توانید با استفاده از پیام کوتاه، قالی شویی خود را به افراد معرفی کرده و خدمات خود را برای آن ها شرح دهید.

– یک سایت معتبر طراحی کنید

امروزه زیادی از افراد برای برطرف کردن نیازهای خود از اینترنت استفاده می کنند. شما می توانید با راه اندازی یک سایت معتبر به سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید، خدمات خود را در سایت قرار داده و سفارشات مشتریان را از این طریق ثبت کنید.

– از کاور ها و بسته بندی های جالب استفاده کنید

اکثر قالی شویی ها از کاور های پلاستیکی ساده برای بسته بندی فرش ها بعد از شست و شو استفاده می کنند. در صورتی که سرمایه گذاری روی همین کاور های به ظاهر بی ارزش، یکی از روش های خلاقانه برای بازاریابی است. می توانید طرح کاور خود را به شکلی خلاقانه طراحی کرده و روی آن قسمتی از اطلاعات قالی شویی خود را درج کنید.

– در شبکه‌ های مجازی حضور فعال داشته باشید

حضور در شبکه های اجتماعی سبب می شود مخاطبان خود را بیشتر کنید و در آخر به درآمد بیشتری برسید. می توانید با تولید محتوای جذاب در مورد نکات مهم برای نگهداری از فرش ها، نکاتی برای تمیز کردن فرش ها، نظرسنجی ها، تصاویر و بسیاری از موارد دیگر مخاطبان را به سمت خود جذب کنید.

با استفاده از مواردی که معرفی شد و با ارائه خدمات با کیفیت و مطمئن، پیشرفت زیادی در این زمینه ی کاری خواهید داشت.

کاربران گرامی از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم همچنین اگر شما نیز در حال حاضر به دنبال پیشرفته تر کردن فضای کاری خود و داشتن امکانات در شآن کسب و کارتان هستید می توانید با چیتاک ارتباط بگیرید و پس از مشاوره  کامل توسط مشاوران متخصص چیتاک محصول مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

در شبکه‌ های مجازی حضور فعال داشته باشید


اقدامات مربوط به راه اندازی قالی شویی !
همیار هوشمند چابک, علی هوشمند 22 خرداد, 1402
به اشتراک گذاری پست
برچسب
بایگانی

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید, تا شما را راهنمایی کنیم.

63 30 30 91 0216
ورود به سیستم برای نظر گذاشتن